• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

استفاده از ظرفیت نظارت مردمی گام موثری برای کنترل قاچاق است

  • کد خبر : 151685
  • 01 اردیبهشت 1401 - 4:21
استفاده از ظرفیت نظارت مردمی گام موثری برای کنترل قاچاق است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت نظارت مردمی گام موثری برای کنترل قاچاق است، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی باید اولویت اول مسئولان استان باشد.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روش‌های مقابله با قاچاق کالا به دو گروه نظارت حاکمیتی و نظارت مردمی تقسیم بندی می‌شود که در نظارت حاکمیتی ادارات و سازمان‌هایی خاص متولی نظارت و کشف قاچاق هستند اما در نظارت مردمی از ظرفیت عموم جامعه برای کشف و مقابله با قاچاق استفاده می‌شود.

وی افزود: قطعاً توجه نظام‌ مند، پایدار و برنامه ریزی شده به ظرفیت‌ها و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و همچنین کنترل قاچاق کمک خواهد کرد تا از ظرفیت گسترده نهادهای مردمی به عنوان نظارت همگانی بهره‌مند شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کارآمدترین شیوه مقابله با قاچاق کالا استفاده از ظرفیت نظارت مردمی است، ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در بحران‌ها تأثیر بسزایی در مدیریت بحران دارد.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردمی در کشف تخلفات نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های قانونی آن است، گفت: علاوه بر آن باید نظام‌های انگیزشی به‌گونه‌ای طراحی شود که افراد دارای انگیزه کافی جهت گزارش تخلفات باشند.

وی با تاکید بر اینکه لکه ننگ قاچاق کالا باید از چهره استان سیستان و بلوچستان پاک شود، تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های مقابله با قاچاق کالا تقویت گشت‌های بازرسی در محورهای مواصلاتی است به گونه‌ای که فقط محموله‌هایی اجازه عبور از این گشت‌ها را داشته باشند که مورد تأیید جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار استان باشند.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.