• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

تاخیر در اجرای پروژه‌های تامین آب قابل توجیه نیست

  • کد خبر : 151905
  • 20 اردیبهشت 1401 - 13:26
تاخیر در اجرای پروژه‌های تامین آب قابل توجیه نیست
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: خشکسالی در این استان به خوبی مشهود است اما اقدامات در حوزه تامین آب با تاخیر صورت می‌گیرد که این به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در نشست با مدیر عامل آب منطقه‌ ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از سال‌های گذشته همواره در خطبه‌های نمازجمعه تاکید داشتیم که اگر در حال حاضر کار در حوزه تامین آب شروع شود باز هم دیر شده و این در حالی است که تازه در مرحله ارائه طرح و اعطای مجوز قرار داریم.

وی افزود: در منطقه شمال سیستان و بلوچستان خشکسالی کاملا مشهود است و در جنوب سیستان و بلوچستان نیز سدهایی احداث شده اما صنایع پایین دستی آن احداث نشده در حالی که قبلا آب برای مردم قابل بهره برداری بود اما در حال حاضر امکان بهره برداری برای مردم وجود ندارد.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: از بدو حضور در استان همواره بر عملیاتی سازی فرایند تامین آب تاکید داشتیم و بیان کردیم که اقدامات باید از سال‌های پیش آغاز می‌شده نه این که تازه در شرایط کنونی به دنبال طرح و برنامه باشیم و عملیاتی‌سازی پروژه‌ها زمان‌بر خواهد بود.

آیت الله محامی منوط نمودن همه امور به مذاکرات حقابه در منطقه شمال سیستان و بلوچستان را اشتباه دانست و با طرح سوال درباره نتیجه پروژه چاه‌های آب ژرف، تصریح کرد: هرزآب‌ها در موقعیتی که ما با مشکل آب مواجهیم غنیمت است و به عنوان مثال هامون سابوری نیازمند توجه است و زمانی که در دریافت حقابه مشکل ایجاد شده باید ظرفیت‎‌های موجود را حفظ کنیم.

وی توجه دیر هنگام و فعالیت کند و آهسته را باعث لطمه به مردم دانست و بیان کرد: نجابت مردم نباید باعث شود که مسئولان متوجه مسائل و مشکلات نشوند.

وی گفت: متاسفانه گاهی اوقات خود تحریمی صورت می‌گیرد برای مثال در نقطه از استان اجازه برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی را نمی‌دهند اما در آن سوی مرز کشاورزان کشور همسایه در حال برداشت آب هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.