• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

فکر نمیکردم که در ایران اسلامی، چابهاری با این همه مشکلات وجود داشته باشد

  • کد خبر : 151911
  • 20 اردیبهشت 1401 - 15:25
فکر نمیکردم که در ایران اسلامی، چابهاری با این همه مشکلات وجود داشته باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: نعمت ها و ظرفیت های فراوانی در شهرستان چابهار وجود دارد و در موازات آن مشکلات آشکاری وجود داشته است که مانع پیشرفت و توسعه متوازن چابهار بوده اند با همت و کار جهادی روزهای درخشانی را شاهد خواهیم بود.

جواد سپاهی فرماندار ویژه شهرستان چابهار در نشست صمیمی با بانوان این شهرستان اظهار داشت: خوشحال و خرسندیم که بانوان چابهاری با حضورشان همیاری و کمک به ما و خودشان را نشان دادند و از طرفی ناراحتیم برای اینکه این همه مشکلات در حوزه بانوان این شهرستان وجود دارد همانطور که خواهران محترم طرح موضوع کردند مشکلاتی از گذشته وجود داشته است و هنوز این مشکلات متاسفانه پابرجا هستند.

وی افزود: این پذیرفته شدنی نیست که بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی مشکلاتی آشکار و تاریخی در سرزمین اسلامی، سیستان و بلوچستان و چابهار  وجود داشته باشند  و یقینا این برای هیچ کسی پذیرفته شدنی نیستند.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: چابهار ظرفیتهای عظیم و بالقوه ای دارد که تا به امروز استفاده نشده هستند و باید به فعلیت برسند، به گذشته کاری نداریم دوستانی بودند قبلاً که مسئولیت داشتند کارهای عظیمی را انجام داده اند اما برای رفع مشکلات این منطقه جهادی عمل نشده است.

سپاهی گفت: ما برای نمایش نیامده ایم، از نظر جایگاه، جایگاه مادی بالاتری داشتم فقط دوست داشتم دَین خودم را به جمهوری اسلامی و مردم مهربان سرزمینم ادا کنم که برای رفع مشکلات و معضلاتی که دوستان مطرح کردند در زمان کوتاهی رفع خواهیم کرد در صورتی که از تضاد دوری کنیم و با دوستی و الفت همراه هم باشیم.

وی تصریح کرد: مشکل آب در این شهرستان ۵۸ روستا که بیش از ۷۰ درصد مردم به آب آشامیدنی دسترسی ندارند که پذیرفتنی نیست برای این مورد برنامه ریزی های صورت گرفته است و به زودی نتیجه کار را خواهیم دید.

وی گفت: در حال حاضر ۶۷ مدرسه در حال اجرا می باشند که با همه این ساخت و سازها در حال حاضر ۱۲۷ کلاس درس نیز کمبود داریم که با استفاده از ظرفیت و توانایی های بومی و شهرستانی استفاده بهینه را برای رفع این مشکل استفاده نماییم.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار بیان کرد: هر کدام از بانوان توانایی ایجاد اشتغال در زمینه های صنایع دستی و سوزن دوزی را داشته باشند تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

سپاهی تاکید کرد: برای اشتغال در شرکت ها باید ۷۰ درصد از نیروهای شرکتی از نیروهای بومی و از همان منطقه باشند در یکی از ادارات ۲۰۰ نفر نیروی شرکتی مورد نیاز اعلام شد که اصرار به جذب نیروهای شرکتی از شهرستان های دیگر را داشتند که مقاومت گردیم و گفتیم که باید از نیروهای بومی چابهار در کارهای شرکتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در حوزه ترک اعتیاد این شهرستان در حال انجام هست یک محلی با ظرفیت ۵۰۰ نفر در حال ایجاد می باشد که در این طرح کارگاههای کارآموزی و ترک اعتیاد تعریف شده اند و همچنین  برای خانواده هایی که دچار این آسیب هستند برنامه هزینه ای رایگان را طرح ریزی کردیم که به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شوند.

وی بیان کرد: سازمان ها و ادارات بزرگ پیوست اجتماعی در این شهرستان دارند درمتاسفانه تا به امروز پیوست های اجتماعی خودشان را به خوبی اجرا نکرده اند و پیگیری می‌کنیم که این کارها را انجام بدهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.