• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

احیای منطقه آزاد چابهار در گرو انتخاب مدیر قوی با نگاه ملی است

  • کد خبر : 151944
  • 26 اردیبهشت 1401 - 13:58
احیای منطقه آزاد چابهار در گرو انتخاب مدیر قوی با نگاه ملی است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: احیای منطقه آزاد چابهار در گرو انتخاب مدیر قوی با نگاه ملی، فراملی و واسع است تا مردم استان و کشور از منافع منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار چابهار، مردم این شهرستان را شایسته ارائه خدمات بیشتر دانست و اظهار داشت: در جلسات مختلف با مسئولان کشور و استان به بیان مشکلات این شهرستان مبنی بر معضل راه، آب، فرودگاه و زیرساخت‌های شهری تاکید و در این جهت توصیه‌هایی داشته‌ام.

وی تقسیم سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد را ۲ مساله ریشه‌ای عنوان کرد و در پاسخ به نقطه نظرات حاضران راجع به تقسیم استان یا ادامه شرایط موجود افزود: تقسیم استان از مسائل ریشه‌ ای و مهمی است که حرف و حدیث‌ های بسیاری در این خصوص وجود دارد که در این مورد ۲ ملاحظه خود را عنوان کردیم ابتدا پرهیز از تصمیم‌گیری احساسی و سپس انجام کار کارشناسی دقیق و با در نظر گرفتن نقاط مثبت و منفی بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: مخالفان طرح تقسیم سیستان و بلوچستان مهمترین ظرفیت استان را حمل‌ و نقل و ترانزیت عنوان و عملیاتی سازی این طرح را عامل اختلال در سیستم حمل و نقل و ترانزیت بیان می‌کنند و در مقابل عده‌ای از موافقان طرح تقسیم استان نیز عملیاتی سازی این طرح را تقسیم امکانات دانسته و به تجربه موفق دیگر استان‌ها اشاره می‌کنند.

آیت‌الله محامی فارغ از دیدگاه های موافقان و مخالفان گفت: در هر حالت کار باید به صورت‌ کارشناسی شده و بدون آزمون و خطا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بحث منطقه آزاد دومین مساله ریشه‌ای بوده و انتظار است که منطقه آزاد با منابع و درآمدهایی که دارد به شهر چابهار رسیدگی کند در جلسات با مدیران منطقه آزاد به بیان انتظارات پرداخته و تاکید داشتیم که عملکرد منطقه آزاد باید به گونه‌ای باشد که مردم منافع آن را احساس کنند.

وی بیان کرد: احیای منطقه آزاد چابهار در گرو انتخاب مدیر قوی با نگاه ملی، فراملی و واسع است تا مردم استان و کشور از منافع این منطقه بهره‌مند شوند.

آیت‌الله محامی به بررسی مزایا و آسیب‌های انتخاب مدیران بومی و غیربومی پرداخت و افزود: نکته مهم، بار علمی، توان و نحوه فعالیت افراد است و انتخاب فرد بومی یا غیربومی دارای مزایا و معایبی است به گونه‌ای که فرد بومی شناخت کامل از منطقه دارد اما در مقابل فرد غیربومی درگیر مسائل قومی و قبیله‌ای نخواهد شد.

وی گفت: در گذشته و در جلسه با مسئولان استان، بسیاری از معضلات شهرستان از جمله علوم پزشکی، فاقدین شناسنامه و حاشیه‌نشینی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و در ادامه نیز به بیان مطالبات خواهیم پرداخت اما پیگیری مستمر مسئولان شهرستانی از مراجع ذیربط نیز مورد نیاز است.

همچنین در ابتدای این دیدار اعضای شورای شهر و شهردار چابهار به تشریح آخرین وضعیت شهرستان چابهار در عرصه‌های مختلف پرداخته و معضلات و مطالبات مردم این شهرستان را ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.