• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

پروژه انتقال آب به شهر پیشین سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 152075
  • 15 خرداد 1401 - 23:43
پروژه انتقال آب به شهر پیشین سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پروژه انتقال آب از دشت گورشون به شهر پیشین برای رفع کمبود آب آشامیدنی ۱۶ هزار نفر، تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در جریان نخستین بازدید یوم جاری خود از پروژه انتقال آب از دشت گورشون به شهر پیشین اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، هفت کیلومتر خط انتقال، هزار متر خط انتقال برق و احداث ۲ اتاقک سرچاهی انجام می‌شود.

وی افزود: ۴۷ روستای بخش مرکزی شهرستان زاهدان تا پایان پاییز امسال در ادامه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو به شبکه آب آشامیدنی متصل می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۴۷ روستایی منزلاب، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است و در ادامه تکمیل این پروژه در قالب۲ فاز باقی‌مانده و به منظور تأمین آب آشامیدنی جمعیتی بیش‌از ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر در افق طرح، ساخت ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۸ باب مخزن ذخیره به حجم چهار هزار و ۲۵۰ متر مکعب، اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال و حفر یک حلقه چاه صورت می‌گیرد.

قاسمی گفت: طبق توافقی که با نیروی زمینی سپاه قدس به عنوان مجری طرح صورت گرفته است، مقرر شد این پروژه در یک بازه زمانی هفت ماهه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد:طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو که به همت دولت سیزدهم تشکیل شد، در قالب طرح‌های محرومیت‌ زدایی، ملی و مجمع خیرین، آبرسانی و رفع تنش آبی ۲ هزار و ۸۸۳ روستای سیستان و بلوچستان در ۲۶ شهرستان این استان طی بازه زمانی ۳۰ ماهه هدف‌گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.