• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، قنات‌های نیکشهر و قصرقند را احیا می‌کند

  • کد خبر : 152099
  • 17 خرداد 1401 - 15:34
تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، قنات‌های نیکشهر و قصرقند را احیا می‌کند
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، قنات‌های نیکشهر و قصرقند را احیا و بخشی از مشکلات کمبود آب حوزه کشاورزی را مرتفع کرده و سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.

معین‌ الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با تشریح برخی فعالیت‌ها و پیگیری‌ های مطالبات و مشکلات مردم حوزه انتخابیه چابهار اظهار داشت: دولت در حوزه‌های آب، برق، کشاورزی، راه و بهداشت متناسب با اولویت‌ها اعتبار خوبی تخصیص داده که جا دارد از پیگیری همه مسئولان محلی، استانی و کشوری قدردانی کرد.

وی از تزریق اعتبارات لازم به طرح ساخت راه ارتباطی هنزم به زیردان با مسافت ۶۰ کیلومتر خبر داد و افزود: امیدواریم عملیات اجرای این طرح تسهیل و تسریع شود.

سعیدی تسریع ۱۷ کیلومتر راه دسترسی چاه علی به چاهان و راه منطقه گردشگری گورگان (مهبان و نکوچ) و تکمیل راه روستایی کوچینگ را از مطالبات مهم عنوان و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی آن منتج به نتیجه شود.

وی از پیگیری دسترسی به اینترنت پرسرعت، تسریع در واگذاری زمین و قنوات‌ ملی در قالب ماده ۵۶ به مردم خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نسبت به تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه آبنمای محور قصرقند به نیکشهر در محدوده مورتینس، پروژه بزرگ پل حمیری، جدول گذاری بلوار حاجی آباد دزبن، تسهیل در عبور و مرور مردم روستایی، جلوگیری از خطرات و حوادث و بحرانی بودن شرایط منطقه، نسبت به تسریع در روند تکمیل و بهره برداری پروژه های در دست اجر در قصرقند تاکید کرد.

لزوم تلاش مسئولان برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان چابهار

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان چابهار شد و افزود: دانشگاه فرهنگیان محور توسعه و عامل پیشرفت در همه ابعاد است و اهمیت و تاثیرگذاری این دانشگاه در ارتباط با سایر علوم دوچندان است.

سعیدی گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از عوامل توسعه انسانی و انسان سازی نسل‌های آینده در مناطق مختلف است و توجه لازم به این دانشگاه، آموزش‌یاران توانمند و دارای علم و مهارت کافی برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

وی بر اهمیت تامین فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد و افزود: حضور بیش از پیش سازمان منطقه آزاد در احداث و واگذاری اماکن مورد نیاز دانشگاه، ضروری است.

نماینده مجلس با اشاره به پذیرش ۵۰ هزار نفری دانشجو در سال تحصیلی جدید از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استانهای سراسر کشور، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری مناسب در خصوص تامین فضای آموزشی و خوابگاهی را از مسوولان به‌صورت ویژه درخواست می‌کنم.

وی گفت: پروژه مجتمع آبرسانی فضل‌الهی تا پایان ۱۴۰۱ تکمیل می شود و علاوه بر این روستای دزبن، حاجی آباد، چندوکان و کلمت تا ۱۵ روز آینده آبدار خواهند شد و چاه ساربوگ طی مدت سه هفته آتی و چاه عزیز آباد در شهرستان قصرقند هم در بازه زمانی ۴۵ روزه آماده شود.

لزوم تکمیل محور قصرقند به کاجو و قصرقند به تلنگ

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی پروژه محور قصرقند به کاجو از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در مجموع به طول ۴۹ کیلومتر بازگشایی که هم اینک با مبلغ قرارداد ۳۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و اکنون ۱۵ کیلومتر آن کار شده است.

سعیدی ادامه داد: بارش‌های فصلی در این محور که منجر به قطع راه‌های ارتباطی روستاهای پایین دست رودخانه کاجو می‌شود با تکمیل و بهره‌برداری این پروژه، بسیاری از دغدغه های مردم مرتفع خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در ۲ گردنه گتیگ و جنگل در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، زرآباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور تلنگ به قصرقند نیازمند آسفالت است، گفت: آسفالت ۱۳ کیلومتر باقیمانده محور تلنگ به قصرقند طبق قول مسوولان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت محور اصلی به روستای دیزی دشتیاری، اجرای آسفالت روستای دیزی به سیتار به‌طول یک و نیم کیلومتر، احداث آبنمای روستای سند به روستای کلانی بعنوان اولویت پروژه ها در شهرستان دشتیاری، تسریع در اجرای پروژه ۱۲ کیلومتری کلانی به گواتر با توجه به تردد زیاد در این محور، بازگشایی محور سِندها ( سند بهرام ) به روستای جر هم از اولویت ها است و اداره کل راهداری جنوب سیستان و بلوچستان متعهد شده علاوه بر این پروژه‌ها نسبت به ایجاد جاده روستایی روهگام‌ها از بسوت به‌طول ۹ کیلومتر اقدام کند.

سعیدی گفت: متاسفانه شاهد وضعیت نامطلوب سرمایشی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار و بیمارستان نیکشهر هستیم که با پیگیری‌های انجام شده ۲۳ کولر گازی با مشارکت استانداری استان سیستان و بلوچستان، سازمان منطقه آزاد چابهار و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تجهیزات سرمایشی بیمارستان اضافه و در بخش های مختلف این بیمارستان نصب شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده تا یک ماه آینده چیلر هواساز بیمارستان امام علی (ع) چابهار به بهره‌برداری رسیده و مشکل تهویه این مرکز درمانی مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.