• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
9

برگشت اعتبارات سیستان و بلوچستان به خزانه خط قرمز ماست

  • کد خبر : 152162
  • 22 خرداد 1401 - 13:21
برگشت اعتبارات سیستان و بلوچستان به خزانه خط قرمز ماست
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگشت اعتبارات استان به خزانه خط قرمز ماست و نباید حتی یک ریال از اعتبارات این منطقه به خزانه برگردد.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص وضعیت جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها موظفند اعتبارات عمرانی را تا آخر خرداد ماه به صورت ۱۰۰ درصد جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یک ریال از اعتبارات استان به خزانه برگردد، افزود: برگشت اعتبار خط قرمز ماست و دستگاه‌ها باید تلاش کنند در فرصت باقی‌ مانده این اعتبارات را به صورت صددرصد جذب کنند چرا که در همه حوزه ها نیازمند اجرای طرح ها و جذب اعتبار هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان در همه شاخص ها در جایگاه پایین قرار دارد و با این شرایط برگشت اعتبارات اختصاص یافته به استان قابل قبول نیست و برگشت اعتبار اجحاف در حق مردم منطقه است.

مدرس خیابانی گفت: اگر بگوییم که مدیرانی که توانایی جذب این اعتبار را تا پایان سال مالی ندارند جابجا خواهند شد، این راهکار در عمل برای استان پول نمی شود و مشکلی هم از استان حل نخواهد شد و دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ خرداد مهلت دارند که اعتبارات باقی مانده را جذب کنند در غیر این صورت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات را بین دستگاههایی که توانمندی جذب دارند، جابجا کند و اعتباری از استان به خزانه بر نگردد.

وی بیان کرد: دستگاههایی که میزان جذب اعتبارات ۱۴۰۰ آنها پایین است و توانایی جذب ندارند بر همین اساس در توزیع اعتبارات ۱۴۰۱ همین موضوع مد نظر قرار می گیرد و اعتبار کمتری به این دستگاهها اختصاص خواهد یافت و اختصاص اعتبارات جدید این دستگاه به میزان جذب اعتبارات ۱۴۰۰ بستگی دارد.

به گفته تعدادی از مدیران حاضر در این نشست، مشکلات موجود در اجرای مناقصات و همچنین اختصاص اعتبار به صورت اسناد خزانه از موانع و مشکلات پیش روی جذب اعتبارات عمرانی است که براین اساس استاندار استفاده از فرآیند ترک تشریفات را در روزهای باقیمانده برای جذب اعتبارات را ضروری عنوان کرد.گاههای اجرایی استان داشته ایم که از این رقم فقط ۶۷۸ میلیارد تومان تاکنون جذب شده و هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان باقی مانده اعتبار وجود دارد که بر اساس درصد، میزان جذب اعتبار تاکنون به ۴۵ درصد رسیده است.

گفتنی است نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان مشکلات حوزه تامین آب روستاها،حوزه اشتغال و حوزه راه حوزه های استحفاظی پرداختند و اختصاص اعتبارات به صورت ویژه برای این فصول را خواستار شدند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.