• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
7

پایگاه های سنجش نوآموزان در استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کردند

  • کد خبر : 152299
  • 05 تیر 1401 - 23:51
پایگاه های سنجش نوآموزان در استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - پایگاه‌ های سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان امروز طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آغاز به کار کردند.

حسنعلی میر عبدی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه محوری سنجش نوآموزان در مدرسه استثنایی هدف زاهدان اظهار داشت: ۵۳ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان با همکاری استانداری و اداره کل بهزیستی از امروز تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ برای سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان دایر است.

وی افزود: بیش از ۱۱۰ هزار نوآموز استان قرار است در این باره زمانی برای ورود به مدرسه از نظر سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی و هوش مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر اهتمام خانواده ها بر انجام این سنجش تاکید و بیان کرد: در مرحله اول پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، خانواده ها به پایگاه های سنجش معرفی می شوند و براساس نوبت دهی کار سنجش دانش آموزان انجام می شود.

میر عبدی گفت: در صورتی که در سنجش انجام شده، مشکلی در نوآموزان شناسایی شود، نوآموز به مراکز و پایگاه های تخصصی ارجاع خواهد شد.

وی هزینه سنجش نوآموزان را برای هر نفر ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و بیان کرد: با توجه به شرایط خاص استان به دنبال کاهش تعرفه و اعمال تخفیف در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از سنجش بدو ورود به مدرسه، شناسایی مشکلات جسمانی، بینایی و شنوایی و هوش در نوآموزان و پیشگیری به موقع است، تصریح کرد: از خانواده‌ها خواست تا نسبت به انجام این مهم اهتمام داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.