• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

۶ بازارچه در مرزهای مشترک ایران و پاکستان مستقر می‌شود

  • کد خبر : 152317
  • 07 تیر 1401 - 23:32
۶ بازارچه در مرزهای مشترک ایران و پاکستان مستقر می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به توافقات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با طرف پاکستانی مقرر شده تعداد شش بازارچه خرده فروشی در مرزهای دو کشور مستقر شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به بازارچه مرزی پیشین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده استان مرز است چرا که ما حدود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان داریم و این مرزها ظرفیت بی‌بدیلی را برای استان فراهم کرده اما تا کنون به نحو مطلوب از آن استفاده نکرده ایم.

وی افزود: بازارچه‌های خرده فروشی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، چرا که تامین کننده معاش مردم مرزنشین به شمار می‌رود لذا برای ایجاد اشتغال ساکنان مرزها اولویت نخست ما نیز به شمار می‌آید.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرف پاکستانی بازارچه‌های خود را تکمیل کرده و به عنوان یک مطالبه جدی خواستار تکمیل هرچه سریعتر بازارچه‌ های ما هم هستند تا روند تجارت با سرعت بیشتری انجام شود تا پایان تیرماه سال جاری فاز نخست بازارچه مرزی پیشین بهره‌برداری خواهد شد و برای ما نیز اهمیت فراوانی دارد تا زودتر این بازارچه راه‌اندازی شود.

مدرس خیابانی گفت: همچنین مقرر شده هیچ محدودیتی برای تبادل کالای تجاری نداشته باشیم و هر آنچه مرز پیشین قابلیت دارد بین دو کشور در قالب تجارت سالم رد و بدل شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که این بازارچه با یک نگاه کلان و ملی قرار است مشکلات کشور را حل کند، صرفا به کالاهای محلی و کالاهای عمومی اکتفا نمی‌کنیم و بایستی مرز پیشین را به مرزی برای تبادل کالاهای صنعتی در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه توسعه کشور به سمت مرزهای شرقی باشد و علاوه بر واردات کالاهای صنعتی و ماشین آلات تخصصی، می‌توانیم کالا های خود را به سمت شرق صادر کنیم امیدواریم با راه اندازی بازارچه مرزی پیشین و در یک دوره ۶ ماهه سیمای شهر پیشین تغییر کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.