• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

پیشرفت طرح‌های عمرانی کنارک مصداق بارز صادق‌ الوعده بودن دولت است

  • کد خبر : 152323
  • 08 تیر 1401 - 0:12
پیشرفت طرح‌های عمرانی کنارک مصداق بارز صادق‌ الوعده بودن دولت است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشرفت طرح‌های عمرانی کُنارک مصداق بارز صادق‌الوعده بودن دولت است گفت: بر اساس سرشماری، ۲ هزار و ۱۰۰ مسکن در سیل دی‌ماه ۱۴۰۰ کنارک آسیب دیده بود که برای یکهزار و ۷۸۰ منزل مسکونی فونداسیون اجرا شده است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی کنارک با تاکید بر صادق الوعده بودن دولت اظهار داشت: خوشبختانه بخش زیادی از تعهداتی که دولت در سیل کنارک به مردم داده بود محقق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم سیلاب بیشتر از سیل سال ۹۸ بود، شاهد بودیم که در زمان کمی با کمک نیروهای امدادی و مردمی آب از خانه‌ها و خیابان‌ های کنارک جمع شد و بلافاصله بعد از وقوع بحران دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف محوله، پای کار آمدند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه شاهد بودند در حد وسیعی اقلامی همچون لوازم خانگی اعم از تلویزیون، کولر گازی و سایر موارد مورد نیاز مردم تامین و هرکسی که در سیل کنارک کوچکترین خسارتی را متحمل شده بود مورد حمایت دولت قرار گرفت.

مدرس خیابانی گفت: امیدوارم با حضور نیروهای بومی بتوانیم به انجام این پروژه ها سرعت دهیم چراکه در کِنار بازسازی خرابی‌های ناشی از سیلاب،آنچه که اهمیت دارد، ایجاد اشتغال است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک کنارک به کارگاهی از پروژههای عمرانی تبدیل شده است به همین دلیل کمبود نیروی انسانی برای اجرای این پروژه ها احساس می شود.

وی ادامه داد: با توجه اهمیت جمع آوری آب‌های سطحی که در سیل کنارک بیشترین خسارت را زد، احداث کانال جمع آوری آب های سطحی از پنج ناحیه شهری شامل دو کانال اصلی از خیابان شهید بهشتی به طول ۴۰۰ متر تکمیل و در خیابان امام خمینی ۶۰۰ متر آن در حال ساخت است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تعداد پنج پمپ کف‌کِش بزرگ برای جمع آوری آب‌های سطحی سفارش دادیم که در ۱۵ تیرماه مستقر و بلافاصله بعد از نصب پمپ‌ها کارایی آنها تست خواهد شد که اگر مشابه اتفاق دی ماه ۱۴۰۰ رخ دهد ما شاهد نفوذ آب در خانه های مردم نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث دیوار امنیتی هم‌اینک همکاران ما مشغول به کار هستند و همچنین هماهنگی هایی با محیط زیست برای اجرای بهتر این پروژه نیز انجام می شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: طرح ها و پروژه های متعددی در این شهرستان اجرا شده و در حال انجام است تا شاهد توسعه سواحل مکُران باشیم چراکه عمده مکانی که بیشترین مزیت اقتصادی و جغرافیایی برای اجرای طرح ها و پروژه ها را در آن می‌توان دید، دو شهرستان کنارک و چابهار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدوارم با ایجاد صنایع پتروشیمی و فولاد مکُران و همچنین پروژه تولید دارو و ساخت فریم عینک، در کنار توسعه صنایع متوسط بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توسعه سواحل مکُران را به عینه محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شهرهای ساحلی ما که متصل به دریا هستند و از این ظرفیت الهی بهره مندند سایر شهرستان‌ها را مشمول این مواهب خدادادی کنند.

مدرس خیابانی اظهار داشت: مهمترین برنامه ما برای توسعه استان تقویت نیروی انسانی و ارتقا پایگاه اجتماعی نیروهای مهارت محور نسبت به تحصیلات آکادمیک است چراکه بخش عمده ای از این تحصیلات منطبق با نیازهای کاربردی در جامعه ما نیست لذا تلاش می‌کنیم در کنار تحصیلات، این افراد آموزش های عملی و فنی را هم فرا بگیرند.

وی افزود: دو شرط مهم ما در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده از مواد و مصالح تولید داخل استان و نیروی انسانی بومی است چرا که بسیاری از نخبگان استان در مرکز و مراکز معتبر آموزشی و پژوهشی می‌درخشند.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم موضوع اشتغال و مهارت را حل کنیم بسیاری از مشکلات ما در حوزه اجتماعی برطرف خواهد شد لذا نیروی انسانی و تقویت آن از هر عامل دیگری مهمتر است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.