• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

هیچ محدودیتی برای تجارت در مرز جالق وجود ندارد

  • کد خبر : 152338
  • 13 تیر 1401 - 10:52
هیچ محدودیتی برای تجارت در مرز جالق وجود ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تجارت در مرز جالق شهرستان گلشن وجود ندارد، گفت: تجار می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این مرز کالا صادر کنند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه سفر به شهرستان گلشن و بازدید از گذرگاه مرزی درپان با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با ۱۵ کشور همسایه، اظهار داشت: باید تلاش شود از ظرفیت مرزها به درستی استفاده شود، چرا که هر میزان مرزها رونق داشته باشند، سفره‌های مردم مرزنشین ما نیز پر رزق خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی معتقدند که راه ایجاد امنیت پایدار رفع مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: همه این موارد در گرو ایجاد اشتغال و رونق مرزها است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مهمترین ویژگی این استان، مرزهای طولانی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان است که متاسفانه از این مرزها به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد به صورت ویژه در مرز گلشن، محدودیت تجارت برداشته و هر کالایی که می‌توانیم صادر کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تجارت باید به صورت دو طرفه باشد، گفت: با توجه به ضرورت پیوند و مراوده مرزنشینان با آن سوی مرز؛ در قالب اختیارات و استوارنامه مرزبانی توافق شود که مرزنشینان تا شعاع ۵۰ کیلومتر از مرز عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه موضوعات استان در سه محور اصلی آب، راه و مرز و دو موضوع و مطالبه مهم، شامل سلامت و آموزش خلاصه می‌شود که اگر بتوانیم این مهم را تامین کنیم شاهد توسعه روز افزون استان خواهیم بود.

مدرس خیابانی با اشاره به درآمد حاصل از گذر سوختی، گفت: اگر شهرداری از مواهب این گذر سوختی متنفع شود، می‌تواند چهره‌ای زیباتر از شهر را بسازد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.