• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 152423
  • 18 تیر 1401 - 23:24
بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رئیس جمهور به طرح‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان درباره تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان اظهار داشت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رئیس جمهور به طرح‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است که تاکنون ۲۷ طرح اجرایی شده و عملیات اجرایی ۸۹ مصوبه آغاز و اجرای ۱۱ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

وی افزود: این مصوبات برای حل موضوعات اولویت‌ دار سیستان و بلوچستان از جمله آب، راه، مرز، فضاهای آموزشی و بهداشتی، گازرسانی و دیگر حوزه‌های اقتصادی استان از جمله اشتغال بوده است.

وی با بیان اینکه، برای ۱۶ دستگاه اجرایی، تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: از محل این مصوبات، ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و بودجه‌های معمول و ۶ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۲۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تخصیص این اعتبارات بسیاری از طرح‌هایی که متوقف و یا روند اجرای آن کند بود و سال‌ها به عنوان مطالبات اصلی مردم معطل مانده بود از محل این مصوبات و اعتبارات آغاز به کار کردند و همچنین تحویل حدود ۸۰ کیلومتر جاده دو بانده و آغاز عملیات اجرایی ۸ پل بزرگ و تکمیل ساخت سه پل بزرگ، ساخت هزار و ۱۳۵ کلاس درس و تعداد بسیار زیادی درمانگاه از جمله این طرح‌ها است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر اشتغال با انجام و اجرای این طرح‌ها در سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: مشکلات استان زیاد است و با شاخص و میانگین فاصله داریم.

وی بیان کرد: راهداری جنوب استان رتبه نخست، راهداری شمال استان رتبه دوم و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان، رتبه نخست کشور را دارند.

وی ادامه داد: از ۱۵۰ نقطه چاه در استان، ۹۱ نقطه، حفر چاه شد و حدود ۱۴۶ روستا از این طریق آب‌رسانی شدند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسئولیت آبرسانی به حدود ۲ هزار روستا را با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دارد، اذعان داشت: تجهیز کارگاه و آبرسانی به ۴۰ روستا تکمیل شده و ۴۰۰ روستا را تا پایان سال تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی ۵۰۰ روستا بر عهده خیران و ۶۰۰ روستا نیز جزو سیاست‌ های راهبری آب و فاضلاب است، گفت: در ۱۰ نقطه‌ای که با وزیر نیرو برای حفر چاه‌های ژرف مکان‌یابی شده، فقط چهار مورد حفر کردیم و آب شیرین کن فقط در یکی از این چاه‌ها نصب شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره حقابه رودخانه هیرمند گفت: طرف‌های افغانستانی باید به عهد خود وفا کنند و شورای عالی امنیت ملی در این باره جلسه تشکیل داد و جلسات دیگری نیز برگزار خواهد شد و همه در تلاش هستند این حق اساسی و انکار ناپذیر ایران را برای ورود حقابه رودخانه هیرمند داشته باشیم.

وی افزود: در بحث چابهار و منطقه سواحل مکران، توسعه بنادر اسکله‌های صیادی را داریم؛ هر سه اسکله ما جزو مصوبات رئیس جمهور بوده و طرح‌ها تخصیص داده و پیمانکار مستقر شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.