• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

طرح‌ مطالعاتی استفاده از آب‌های سطحی سیستان و بلوچستان تدوین شود

  • کد خبر : 152571
  • 06 مرداد 1401 - 14:11
طرح‌ مطالعاتی استفاده از آب‌های سطحی سیستان و بلوچستان تدوین شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی استان، باید طرح های مطالعاتی و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی روان آب ها توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه های مربوطه تدوین شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص شرایط حاکم در جنوب سیستان و بلوچستان در پی بارش‌های اخیر اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی مونسون و هشدارهای هواشناسی تمام ظرفیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها انجام شد که با توجه به حجم باران‌های صورت گرفته طی دو روز گذشته می‌توان گفت کمترین آسیب را داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین مشاهده و بررسی شرایط، نشان از آمادگی لجستیکی و تجهیزاتی تمام یگان‌های امدادرسان در مواجهه با این بارش‌ها دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به استقرار تیم‌های امدادی و خدمات رسان در نقاط آسیب پذیر و پشتیبانی لجستیکی و تجهیزاتی از طریق مرکز استان و ستاد مدیریت بحران استان، تاکنون تنها یکی از محورهای مواصلاتی در نقاط حادثه دیده بسته است و تعداد انگشت شماری از روستاها نیز با قطعی برق مواجه هستند.

مدرس خیابانی گفت: با توجه به اینکه حدود یک سوم از شهرستان زاهدان دارای بافت فرسوده است اما در مواجهه با بارندگی‌ها در شهر زاهدان فوتی بر اثر سیل نداشتیم و متأسفانه دو نفر جان باخته بر اثر برق گرفتگی در این شهر رخ داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و اقلیم خشک در سیستان و بلوچستان باران‌های اخیر در جنوب استان جان تازه ای به استان بخشید و حجم عظیمی از این آب‌ها در پشت سدها جمع شده اما به جز یک سد هنوز سدها سرریز نشده‌اند.

وی بیان کرد: در شرایط خشکسالی و کم آبی سیستان و بلوچستان و اینکه آب‌های ناشی از این بارندگی‌ها شیرین هستند باید طرح‌های مطالعاتی مربوطه با مد نظر قرار دادن جوانب مختلف تهیه و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی این روان آب‌ها توسط وزارتخانه‌های دستگاه‌های مربوطه صادر و پیگیری لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز در سطح ملی برای اجرای طرح‌های بهره وری از این آب‌های سطحی اجرا شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.