• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
9

قرارگاه غدیر با اولویت رفع مشکل آب، تسهیل تجارت مرزی و ایجاد اشتغال تشکیل شده است

  • کد خبر : 152580
  • 08 مرداد 1401 - 11:46
قرارگاه غدیر با اولویت رفع مشکل آب، تسهیل تجارت مرزی و ایجاد اشتغال تشکیل شده است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال، رفع مشکل آب،تسهیل تجارت مرزی و تامین معیشت ساکنان منطقه سیستان قرارگاه غدیر شروع بکار کرد و حوزه وظیفه‌ای هریک از دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین نشست قرارگاه غدیر اظهار داشت: اولین موضوع قرارگاه غدیر آب و تسریع در اجرای پروژه های حق آبه، چاه‌ ژرف، تهلاب و سایر اقداماتی چون جهاد آبرسانی است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات قرارگاه غدیر مرز است افزود: امتیاز ویژه شمال سیستان و بلوچستان مرز با افغانستان محسوب می‌شود و راهکار آن ایجاد گذر سوختی و پر رونق کردن بازارچه‌های مرزی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سومین مساله مهم در شمال سیستان و بلوچستان اشتغال بوده که هم‌ اینک بسته اشتغال منطقه در حال اجراست اما باید شتاب گیرد و همچنین چهارمین دستورکار مهم قرارگاه غدیر ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب این قرارگاه است.

مدرس خیابانی گفت: اولویت شمال سیستان و بلوچستان آب، مرز، اشتغال، عمران و ایجاد خدماتی مانند مدرسه، درمانگاه و گازرسانی است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است تا یک حرکت و جهش جدیدی در قرارگاه غدیر صورت گیرد تا منطقه به نقطه مطلوب برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: قرارگاه غدیر با حکم وزیر کشور تشکیل شد و فرمانداران متناظر آن با همین اعضا در شهرستان نشست های پیگیری برگزار کنند.

وی افزود: قرارگاه غدیر برای ایجاد هم افزایی است و هدف آن در نظر گرفتن برشی ویژه با هدف جلوگیری از مهاجرت از منطقه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.