• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 152595
  • 09 مرداد 1401 - 13:42
امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از استمرار امدادرسانی به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: بیش‌از یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار در سیلاب اخیر آسیب دیدند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال وقوع بارندگی شدید در سیستان و بلوچستان کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در ۱۳ شهرستان و ۱۹۹ روستا توسط ۳۹۶ تیم روز عملیاتی در حال انجام است.

وی افزود: یک‌ هزار و ۵۳۱ خانوار آسیب دیده به تعداد ۶ هزار و ۸۷۹ نفر توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی و ۵۹۲ خانوار به تعداد ۲ هزار و ۵۸۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۵۸۲ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، یکهزار و ۴۴۲ تخته موکت، سه هزار و ۱۵۵ تخته پتو و چهار هزار و ۵۹۸ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

میربها ءالدین ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر بیان کرد: یکهزار و ۱۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۹ بسته غذایی یک ماهه، ۷۱۵ کیلوگرم برنج، ۹۲۹ قوطی کنسروجات و اقلام دیگر از قبیل چای، قند و شکر، والور، فانوس، ست ظروف و نان در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

وی گفت: ۲ هزار و ۳۶ نفر روز امدادگر و کارکنان با بکارگیری ۲۹۹ دستگاه روز خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های متأثر از سیل از ۲۸ تیرماه تا کنون کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت ۲ خودرو و همچنین ۴۳ نفر گرفتار در سیلاب را نجات و به منطقه امن هدایت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تخلیه آب ۱۶۲ منزل در شهرستان زاهدان، برپایی هفت اردوگاه در محلات آسیب دیده به استعداد ۸۵ خانوار از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بوده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.