• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

همدلی مردم و مسئولان عامل اصلی کاهش خسارات سیل در سیستان و بلوچستان بود

  • کد خبر : 152854
  • 31 مرداد 1401 - 11:57
همدلی مردم و مسئولان عامل اصلی کاهش خسارات سیل در سیستان و بلوچستان بود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم وضعیت زرد هواشناسی در استان و تداوم آمادگی مسئولان و مردم گفت: همدلی مردم و مسئولان عامل اصلی کاهش خسارات سیل اخیر در استان بود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مدیریت بحران اظهار داشت: عمده موضوع ما در حوزه مدیریت بحران استان مسئله خشکسالی و بادهای ۱۲۰ روزه و بارش‌های نقطه‌ای در جنوب استان است.

وی افزود: در سیل اخیر ناشی از فعالیت سامانه مونسون تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دیدند که ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نیاز به احداث و ۵۵۰ واحد نیاز به تعمیرات دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده در زمان بحران سیل هیچ دغدغه‌ ای مبنی بر کمبود آرد و نان وجود نداشت و در کمترین زمان ممکن برق روستاها وصل شد.

مدرس خیابانی گفت: خوشبختانه در سیل اخیر اطلاع رسانی و هشدار به موقع توسط مسئولان و رسانه‌ها موجب شد تا مردم مراقبت کرده و به هشدارها عمل کنند.

وی با بیان اینکه در مدیریت بحران هیچ عاملی مهمتر از اطلاع رسانی نیست، خاطرنشان کرد: همیاری مردم در سیل اخیر ناشی از اطلاع رسانی درست مدیریت بحران خود مردم و جدی گرفتن هشدارها را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: تمام امکانات سیستان و بلوچستان از جمله نیروهای امدادی و خدمات رسان برای جلوگیری از خسارات احتمالی بسیج شده و با وجود پهنه وسیع استان به بهترین شکل ممکن انجام گرفت‌.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲۲ شهرستان استان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که فرمانداری ها و دستگاه های ذیربط به صورت ویژه پای کار آمدند و توانستند به خوبی بحران را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: در مدیریت بحران یکی از عوامل مهم پوشش ارتباطی است تا بتوانیم امداد رسانی را در شرایطی که امکان دارد دچار آسیب شده باشد به نحو مطلوب انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.