• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

زیرساخت‌های روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان تقویت شود

  • کد خبر : 153019
  • 19 شهریور 1401 - 12:30
زیرساخت‌های روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان تقویت شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید زیرساخت‌های روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان به عنوان کانون‌های تولید تقویت شوند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲۶ طرح عشایری در استان آغاز شده که امیدواریم هر چه سریعتر به مرحله بهره‌برداری برسد که جمعیت عشایر استان حدود ۱۳۰ هزار نفر بوده که چهار درصد جمعیت کل استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: باید زیرساخت‌های روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان به عنوان کانون‌های تولید تقویت شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رتبه اول پرورش شتر کشور با ۱۵ هزار نفر مربوط به عشایر استان است و عشایر استان حدود یک میلیون راس دام و ۷۰ هزار مترمربع گلیم‌بافی به خود اختصاص داده‌اند که بخوبی توانسته‌ اند سهم خود را در اقتصاد ملی ایفا کند.

مدرس خیابانی گفت: دسترسی به امکانات از جمله راه، بهداشت و برق در بین عشایر پیشرفت خوبی داشته، اما باید کار بیشتری انجام شود و با توجه به اینکه عشایر زندگی خود را به وسیله دام تامین می‌کنند مقرر شد واکسیناسیون سیار با محوریت عشایر استان انجام شود.

وی تصریح کرد: با حضور سازمان عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام خرید تضمینی دام با هدف کوتاه کردن دست دلالان از دام عشایر انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در بین دانش آموزان عشایر افزود: جذب بازماندگان از تحصیل به صورت جدی در بین عشایر پیگیری شده و می‌شود و همچنین ارقام اعتباری خوبی در دولت سیزدهم به عشایر اختصاص پیدا کرده که همه و همه با هدف حفظ جمعیت عشایر در استان در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.