• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

۴۱۷میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

  • کد خبر : 153187
  • 04 مهر 1401 - 13:44
۴۱۷میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به این استان اختصاص یافته که تا کنون ۴۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مهرداد عرب اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اعتبار تملک دارایی ها و سرمایه استان، سه هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان بوده که ۲۵۲ میلیارد تومان در قالب طرح توسعه مکران و هزینه‌ای پرداخت شده است.

وی افزود: برای توسعه اسکله کنارک، بندر صیادی تنگ و بهسازی محور نیکشهر چابهار نیز ۹۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی برای اجرای طرح‌های هادی روستایی به بنیاد مسکن استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

منصور بیجار معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به جذب بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه برای استان اظهار داشت: منابع به موقع ابلاغ می‌شوند ولی متاسفانه در جذب منابع، دستگاه‌های اجرایی استان مشکل دارند.

وی افزود: برای اجرای طرح راه آهن زاهدان به چابهار مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست برگشت بودجه را به خزانه خیانت به مردم استان دانست و اظهار داشت: در حالیکه ۵۱ درصد جمعیت استان روستایی هستند خدمات رسانی مناسب به روستاییان باید از اولویت‌ ها باشد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در شاخص‌های طرح هادی روستایی، پایین تراز میانگین کشوری است و هنوز ۳۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی را استان نتوانسته جذب کند.

۲۰ معدن غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت

عباسعلی ارجمندی معاون منابع انسانی و توسعه استانداری سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به عدم جذب ۱۲ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: این دانشگاه باید در این خصوص پاسخگوی دستگاه‌ های نظارتی باشد.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان مشکل بودجه نداریم ولی مشکل برنامه ریزی توسط مدیران اجرایی را داریم لذا انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات برنامه ریزی‌های مدونی داشته باشند.

ارجمندی گفت: دستگاه‌هایی که اموال مازاد دارند می توانند با فروش این اموال پاداش بازنشستگان دستگاه‌های خود را پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.