• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

سیستان وبلوچستان منادی وحدت در کشور است

  • کد خبر : 153255
  • 21 مهر 1401 - 9:33
سیستان وبلوچستان منادی وحدت در کشور است
هاتف سیستان و بلوچستان - علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان اعلام کردند: سیستان وبلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت و زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در کشور شناخته می‌شود.

سیستان و بلوچستان با دارا بودن رنگین کمانی از طوایف و قبایل که تلفیقی از دو مذهب اسلامی هستند و سالیان زیادی است که بدون هیچ گونه مشکلاتی و خصومتی در کنار یکدیگر بطور کاملا مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

مردمانی که هیچ گاه داشتن مذهبی متفاوت باعث کدورت و ناراحتی بین آنها نبودند ضمن ارج نهادن به خدمات و اقدامات انجام شده در حوزه های عمرانی و خدماتی در سطح کشور و استان احداث راه‌ها، برق رسانی، آب رسانی، گاز رسانی، احداث راه آهن و ده‌ها خدمات دیگر انجام شده تحمل دیدگاه‌ها علایق و سلایق مختلف آداب و رسوم متفاوت و مشارکت شایستگان در تمام سطوح مدیریتی و حذف گزینش‌های سلیقه‌ای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها و تخصص تمام اقشار مختلف می‌تواند درخت وحدت را تنومند و پرثمر کند.

مولوی سعید هوت امام جمعه چاهان شهرستان نیکشهر گفت: وحدت و همبستگی مردمان سیستان و بلوچستان بر هیچکس پوشیده نیست و با هیچ دسیسه‌ای قابل گسستن نیست.

وی افزود: امنیت یک مولفه مهم بوده؛ زیرسایه امنیت، عبادت، توسعه، دین و تقوا است اما اگر امنیت نباشد کسب و کار هم نیست.

مولوی علی ایزدپناه امام جمعه روستای دهان نیز اظهار داشت: ما مردم اصیل سیستان و بلوچستان از اغتشاتگران جدا هستیم، ما خواهان امنیت و آرامشیم و وحدت زمینه ساز امنیت و آرامش است.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم دشمنان در میان ما نفوذ کنند، آرزوی ما موفقیت و سربلندی کشور است.

امام جمعه روستای دهان ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم گول حرف دشمنان و ضد انقلاب را نخورند تا با اتحاد و انسجام و یکپارچگی بیشتر توطئه‌های آنها را خنثی کنیم.

ایزدپناه گفت: دشمن خیرخواه ما نیست و تلاش می‌کند از هر فرصتی میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام بامری رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر نیز با تاکید بر تحکیم وحدت شیعه و سنیبیان کرد: مسلمانان باید دست به دست هم دهند تا دشمن وارد عرصه نشده و تفرقه ایجاد نکند، باید جوانان و نسل جدید را با دسیسه‌های دشمن آشنا کنیم

وی افزود: اختلاف بین برادران شیعه و سنی امکان پذیر نیست، مردم آگاه هستند و فریب این اقدامات دشمن را نمی‌خورند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر گفت: اتفاق اخیر در زاهدان که در آن بیت المال تخریب شد نشان می‌دهد که افراد اغتشاشگر از مردم و دلسوز مردم شیعه سنی نبودند.

مولوی مهروزهی امام جمعه اهل سنت زرآباد نیز اظهار کرد: وحدت سیستان و بلوچستان زبانزد نه تنها کشور ما بلکه کشورهای همسایه و خارج نشینان بوده، این استان با اقوم مذاهبی که دارد نماد وحدت اسلامی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه ما این وحدت را حفظ و در جهت آرامش و امنیت حرکت کرده و گوش به حرف علمای دلسوز استان باشیم.

وحدت لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال اولویت جهان اسلام است

در بخشی از بیانیه همایش علما، معتمدان و سران طوایف سیستان و بلوچستان نیز آمده است: ایجاد دبیرخانه دایمی وحدت اسلامی در زاهدان پایتخت وحدت اسلامی و بهره گیری از ظرفیت اندیشمندان فریخته و برگزاری همایش در سطوح استانی کشوری و بین المللی می‌تواند راه گشا باشد، دشمن سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی به ویژه در پایتخت وحدت اسلامی را دارد و می‌خواهد با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به این خواسته باطل خود برسد اما همیشه هوشیاری و اتحاد مردم سبب باطل آنها شده است.

زیرا شیعه و سنی همیشه درکنار هم با سربلند زندگی خواهند کرد، تنها راهی که بتوان دشمن را نامید ساخت ایجاد اتحادی قوی میان اقوام و طوایف استان بوده تلاش علما و اندیشمندان شیعه و سنی برای تقویت مبانی اسلامی ستودنی است اما برای خنثی کردن توطئه دشمنان در این منطقه حساس ضرورت دارد، علما بیش از پیش مسئله وحدت و فراهم کردن زمینه مشارکت اجتماعی را در جامعه تبیین کنند.

مردم شریف و متدین سیستان و بلوچستان به خوبی واقف هستند که با وجود علما آگاه شیعه و سنی و ائمه جمعه و جماعات سران طوایف معتمدین و صاحبان قلم و بیان، تلاش دشمنان نمی‌تواند موجب برهم زدن وحدت و انسجامی که بر عمق جان آنها ریشه تنیده است، باشد و دشمنان هر بار شکستی سخت‌تر از گذشته متحمل می‌شوند.

سیستان و بلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت و زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در کشور شناخته می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.