• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

کارخانه سیمان «تیس» در شهرستان راسک افتتاح شد

  • کد خبر : 153547
  • 19 آبان 1401 - 21:30
کارخانه سیمان «تیس» در شهرستان راسک افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان - کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس در استان سیستان و بلوچستان که در شهرستان راسک واقع شده است، که با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان و با حضور در کارخانه سیمان تیس واقع در شهرستان راسک که با همراهی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی انجام شد، از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل این مجتمع صنعتی در جریان روند تولید این مجموعه قرار گرفت.

وی در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس، پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این سفر برشمرد و با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس اظهار داشت: افتتاح این مجتمع صنعتی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان، ظرفیتی مناسب و خوب برای صادرات به کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از دست اندرکاران و مدیران این کارخانه برای راه اندازی و اشتغالزایی برای مردم این منطقه و محرومیت زدایی از چهره جنوب استان افزود: این کارخانه می‌تواند نمونه‌ای برای سایر نقاط باشد؛ چرا که با افتتاحش می‌توان استان‌های مرزی و مرزنشینان را با تولیدات صادرات محور به نقطه مطلوب‌تری به لحاظ رفاه اجتماعی برسانیم.

بهره‌ برداری از کارخانه سیمان «تیس» در شهرستان راسک

وی همچنین به افتتاح قطعه ۱ خط راه آهن چابهار به زاهدان در این سفر اشاره کرد و گفت: سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده است که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: خطوط ریلی در کشور پهناور ایران حائز اهمیت اساسی است و توسعه خطوط ریلی بویژه پرسرعت از راهبردهای جدی دولت سیزدهم است چراکه بحث ترانزیت از مزیت‌های کشور است که با تکمیل و توسعه خطوط ریلی می‌توان همسایگان شمالی را به آب‌ های جنوب کشور متصل کرد و از نظر زمانی و اقتصادی برای کشورهای منطقه صرفه بالایی دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.