• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

۸۱ اولویت سیستان و بلوچستان در حوزه آبخیزداری مشخص شد

  • کد خبر : 154092
  • 26 آذر 1401 - 14:33
۸۱ اولویت سیستان و بلوچستان در حوزه آبخیزداری مشخص شد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸۱ اولویت حوزه آبخیزداری استان به تفکیک شهرستان و نوع عملیات لایروبی، مرمت، خاکی، سنگ و ملاتی در نظر گرفته شده است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه پنجمین نشست کار گروه آبخیزداری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه آبخیزداری در ۵ حوزه آبخیز اصلی استان پروژه‌های خود را تعیین کرده و ۸۱ اولویت به تفکیک شهرستان و نوع عملیات لایروبی، مرمت، خاکی، سنگ و ملاتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که موضوع خشکسالی یک مسئله مهم در کشور به شمار می‌رود که این امر در سیستان و بلوچستان به‌ مراتب حادتر و پررنگ‌تر است، افزود: برای تأمین آب در سیستان و بلوچستان باید هم‌زمان چند راه را در پیش بگیریم که ما در استان انتقال آب دریای عمان، آب ژرف و حفر چاهک ها را در دستور کار قرار داده و در حال انجام این امور هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در چند ماه اخیر یک مسئله مهم که استان به آن ورود کرده موضوع آبخیزداری است چرا که می‌تواند یک منبع آب پایدار برای مشاغل دامداری، شرب و اقتصادی محسوب شود و همچنین کارگروه آبخیزداری در پنج حوزه آبخیز اصلی استان پروژه‌های خود را تعیین کرده و ۸۱ اولویت به تفکیک شهرستان و نوع عملیات لایروبی، مرمت، خاکی، سنگ و ملاتی در نظر گرفته شده است.

مدرس خیابانی گفت: علاوه بر تعیین اولویت مقرر شد از محل اعتبارات ماده ۱۷ بحران، توازن استانی و محرومیت زدایی، کمک لجستیکی و ماشین‌ آلات از سایر دستگاه‌ ها و مشارکت خیرین بتوانیم با یک کار ضربتی و در کوتاه‌مدت از محل اجرای پروژه آبخیزداری بخشی از منابع آبی را استحصال کنیم.

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و پیگیری برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان و تأکید کرد: آبخیزداری یک منبع آب شیرین قابل دسترس است لذا ما نمی‌توانیم از آن بگذریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: محل‌هایی که امکان استحصال آب در آن وجود دارد از سوی حوزه‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود و عملیات اجرایی بر اساس یک پشتیبانی علمی صورت می‌پذیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.