• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

بکارگیری نیروهای اهل سنت و اختیارات ویژه ای به استاندار سیستان و بلوچستان داده شود

  • کد خبر : 154222
  • 08 دی 1401 - 11:45
بکارگیری نیروهای اهل سنت و اختیارات ویژه ای به استاندار سیستان و بلوچستان داده شود
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اختیارات درست و ویژه به استاندار این استان داده شود گفت: اگر استاندار قدرت تصمیم گیری داشته باشد می‌تواند بسیاری مشکلات را در خود استان حل کند.

آیت‌ الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات با تصمیم گیری عقلانی و تدبیر درست قابل حل است و به مرکز کشور، تحریم و ارز هم ربطی ندارد و تنها مقداری عقل، تدبیر و قاطعیت در اجرا نیاز دارد و انتظار داریم این اختیارات به استاندار داده شود زیرا واقعیت این است که اگر استاندار قدرت تصمیم گیری داشته باشد می‌تواند بسیاری مشکلات را در خود استان حل کند.

وی افزود: فرماندهی قرارگاه قدس نیز باید کسی باشد که با استانداری و شورای راهبردی استان همراه، همگام و هماهنگ باشد و بتواند برای پیشرفت استان تلاش کند.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سردار کرمی سابقه حضور در استان را داشته و با فضای استان آشنایی دارند و حالا باید به عنوان‌ استاندار سیستان و بلوچستان برنامه ریزی جدی برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان از جمله نیروهای شایسته تا دیگر نعمتهای خدادادی از جمله مرز، دریا و بسیاری از فرصت‌ های دیگر را داشته باشند.

آیت‌الله محامی گفت: مبارزه قاطع با فساد، رانت و مافیا یکی از آموزه های دینی مهم دیگری است که باید صورت گیرد زیرا چنین چیزی هم در کشور و هم در استان وجود دارد و عجیب است که با همه شعارها کمتر به آن پرداخته شده و کمتر اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان برخی جاها که دست می‌گذاریم از سوخت، گوشت قرمز و گوشت مرغ و خیلی چیزهای دیگر می‌بینیم که مسیر را منحرف می‌کنند و به هر دولتی از دولت کنونی و دولت‌های قبل هم که گفته‌ایم قبول دارند و بیان می‌کنند درست است اما متاسفانه عمل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنده در سفر رئیس جمهور وضعیت استان را گفتم و پیشنهاداتی برای انتخاب مسئولان ارشد داشتم که در پاسخ گفتند با قاطعیت جلوی این موارد خواهند ایستاد که ما همچنان منتظریم آثار این ایستادن را در استان ببینیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تسهیل حضور مردم در فعالیت‌های علمی، فرهنگی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، تلاش برای تحکیم وحدت، پرهیز از دو قطبی سازی و التهاب آفرینی، خدمت رسانی به همه مردم با شرح صدر و اخلاق نیکو را از دیگر اقدامات مهم استاندار عنوان کرد و گفت: استاندار باید مظهر اقتدار و رأفت نظام هر دو در کنار هم باشد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: یکی از مصادیق ظرفیت انسانی استان است که خدمت رئیس جمهور عرض کردیم تا در پست‌های مختلف از همه اقوام و مذاهب به کار بگیرند که خواستار ارائه لیستی شدند و لیست ۲۰۰ نفره تهیه و پالایش شد به ۲۰ نفر از اهل سنت که مورد اتفاق همه دستگاه‌ها بود اما دریغ از به کار گرفتن حتی یک نفر از آن‌ها به کار گرفته نشد و باید مشخص شود که چرا این امر اجرایی نمی شود.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سفرهای شهرستانی خود در روزهای گذشته عنوان کرد: در سایر نقاط استان اقدامات فراوانی در خدمت رسانی به مردم در حال انجام بود اما با دو آسیب افراط و تفریط مواجه بودیم.

وی ادامه داد: افراط از این جهت که گزارش‌های برخی مسئولین فراتر از واقعیت و بسیار ایده‌آل بود که بیان می‌کردند همه خدمات در این دولت انجام شده و بنده در پاسخ عنوان داشتم اگر ۵۰درصد این گزارش‌ها هم درست باشد خیلی خوب است و البته این خدمات تنها منحصر به این دولت نیست و دولت‌های قبل هم کم و بیش کار و تلاش کرده‌اند.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: تفریط کار در این بود که کم کاری در ارائه گزارش به مردم اتفاق افتاده است و بنده متذکر شدم که گزارش خدمات را ارائه کنید زیرا بحث شخص مطرح نیست و خدمات توسط نظام ارائه نمی‌شود و در شرایط کنونی که مردم خبرهای بد می‌شنوند خبرهای خوب را هم بشنوند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در طول سفرهای شهرستانی و دیدار با دانشجویان مراکز مختلف دانشگاهی استان برخی از عدم شفافیت و موضع گیری مسئولان استانی در وقایع اخیر استان گلایه‌مند بودند به گونه‌ای که هر کس یک ادعایی می‌کند اما وقتی کسی حرفی نمی‌زند و پاسخی ارائه نمی‌کند به ما حق بدهید تا باور کنیم راست میگویند هر چند که می‌دانیم دروغ است و واقعیت ندارد و این اشکال به مسئولان استان وارد است.

امام جمعه زاهدان گفت: در برخی شهرستان‌ها مسئولان شهرستانی اتفاق نظر داشتند که طرح و اقداماتی در حال انجام و جفایی در حق مردم است که عنوان کردم چرا کاری نکردید و در پاسخ اظهار داشتند که مکاتبه کردیم و بنده متذکر شدم که این‌گونه کاری پیش نمی‌رود و باید صدای شما به مسئولان مرکز کشور برسد و بتوانید مطالبه خود را پیگیری کنید‌.

آیت‌الله محامی افزود: در سیستان و بلوچستان علیرغم همه خدماتی که ارائه شده از شمال تا جنوب استان معضلاتی هم وجود دارد از آب و حقابه گرفته تا اشتغال که در خصوص حقابه شمال سیستان و بلوچستان عنوان کردم وزارت امور خارجه در پیگیری حقابه کمال بی عرضگی را به خرج داده و ایرانی که با آمریکا مقابله می‌کند باید بتواند حق خود را از افغانستان بگیرد و در این جهت اهرم‌های مختلفی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: گزارش اقدامات در حال اجرا را دیده و خوانده‌ام اما این پروژه‌ها به امروز ما نمی‌رسد از جمله تهیه آب شرب و اشتغال در شمال سیستان و بلوچستان، زاهدان و ایرانشهر و حتی در چابهار هم بیان می کردند گه تعارضاتی بین فرمانداری و منطقه آزاد وجود دارد و مردم سردرگمی پیدا کردند که اینها با تدبیر حل می‌شود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: مردم با وضعیت سخت معیشتی در کشور و خصوصا در استان ما مواجه هستند و جلسه‌ای که رئیس جمهور در نوروز وعده کردند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: با وضعیت سخت مردم در کل کشور و خصوصا استان ما معلوم می‌شود به آیه شریفه قرائت شده عمل نشده و مسئولیت‌ها به اهلش واگذار نشده زیرا اگر تیم اقتصادی اهل اینکار بودند تصمیماتی اتخاذ می‌کردند و چیزی که ما مشاهده می‌کنیم روز به روز گرانی پیش می‌آید.

امام جمعه زاهدان افزود: در بحث خودرو مطرح کردند که با واردات مشکل قیمت حل خواهد شد و در ابتدا چنین اجازه‌ای ندادند و در آخر هم که طرح واردات خودرو تصویب شد قانون را به نفع خود تغییر دادند که با اینکار قیمت‌ها بالاتر هم رفت.

وی گفت: سردار کرمی در دوره سختی وظیفه را بر عهده گرفتند که هم باید پروژه ها را دنبال کرده و فکری هم برای برطرف کردن آسیب‌ها داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: باید همه مردم و مسئولان استانی و کشوری برای حل مشکلات از استاندار جدید پشتیبانی و با ایشان همدلی و همفکری کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.