• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

برداشت عسل از بیش از ۱۰۰۰ کندو در ایرانشهر

  • کد خبر : 154253
  • 10 دی 1401 - 9:22
برداشت عسل از بیش از ۱۰۰۰ کندو در ایرانشهر
هاتف سیستان و بلوچستان - بخشدار دامن گفت: این روزها در حالی که درختان در مناطق دیگر کشور در خواب زمستانه به سر می‌برند گز های کوهی در دامنه رودخانه دامن ایرانشهر با گل های رنگارنگ خود منبع خوبی برای تغذیه زنبورهای عسل شده است.

بخشدار دامن گفت: این روزها در حالی که درختان در مناطق دیگر کشور در خواب زمستانه به سر می‌برند گز های کوهی در دامنه رودخانه دامن ایرانشهر با گل های رنگارنگ خود منبع خوبی برای تغذیه زنبورهای عسل شده است.

تیمور کریم زایی افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی بسیار مناسب بخش دامن، پوشش انبوه درختان گز کوهی درصدها هکتار تا شعاع ۳۰کیلومتر و همچنین گل و گیاهان معطر در بستر رودخانه بزرگ دامن که ماده اصلی عسل و عامل تغذیه زنبورهای عسل است فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش با بهره گیری از ظرفیت اشتغال بخش روستایی و صندوق بنیاد برکت است.

کریم زایی در ادامه بیان کرد: عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل های مرغوب به شمار می رود.

وی گفت: درمان مشکلات تنفسی، تسکین سرفه، گلودرد و افزایش ایمنی بدن، ضدعفونی‌کردن عفونت‌ها و زخم‌های پوستی و مدیریت کاهش وزن تنها بخشی از خواص درمانی عسل است.

بخشدار دامن با بیان اینکه بالغ بر هزار کندوی عسل در مجتمع پرورش کندوی عسل این منطقه وجود دارد، گفت: این ظرفیت زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰نفر اعم از نگهبان، کارگر، برداشت کننده، حمل و عرضه کننده را فراهم کرده است.

کریم زایی افزود: بخش دامن با شرایط آب و هوایی معتدل حداقل در ۹ماه از سال امکان برداشت عسل را دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش اشتغالزایی مناسبی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: میزان سطح تولید فرآورده های زنبور عسل در طول فصول سال حداقل ۳ بار و هر دوره برداشت به اندازه ۵ تن عسل و ژل رویال از این کندوها استحصال می شود که در استان و خارج از استان به فروش می‌رسند.

کوهکن یکی از تولید کنندگان منطقه نیز گفت: ایرانشهر در این فصل از سال بهترین مکان برای پرورش و تولید زنبور عسل است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.