• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

مشکلات سوخت‌ رسانی به بلوچستان بررسی شد

  • کد خبر : 154409
  • 18 دی 1401 - 12:12
مشکلات سوخت‌ رسانی به بلوچستان بررسی شد
هاتف سیستان و بلوچستان - عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح بازدید میدانی از استان سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات سوخت‌رسانی به سیستان و بلوچستان در این سفر بررسی شد.

عبدالعلی رحیمی‌ مظفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان انجام شد، اظهار داشت: در جریان این سفر ابتدا از اسکله ساحلی کنارک که سوخت صیادان در این منطقه توزیع می‌شود بازدید کردیم، این مکان در بحث اقتصادی مردم منطقه بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل مشکلات تأمین سوخت مردم، کمبود نیرو در اسکله و فاصله بسیار مردم با مناطق دریافت سهمیه و کارت‌ های سوخت بررسی شد و امیدواریم در کمیسیون انرژی این مشکلات مطرح و برطرف شود.

وی افزود: در این سفر از جایگاه عرضه سوخت گوران بازدید کردیم، اما با وجود بزرگی این جایگاه، در صحبت با کامیون‌ دارها متوجه شدیم آنها ۶ تا ۷ ساعت در صف دریافت سوخت منتظر می‌مانند، ضمن آنکه کمتر بودن سهمیه تحویلی به کامیون‌ها از استان‌های همجوار، از دیگر گلایه‌ های کامیون‌ دارها بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: از مرکز توزیع گاز مایع چابهار نیز بازدید کردیم، این جایگاه یکی از جایگاه‌ های بزرگ توزیع به‌ شمار می‌رود، اما مشکل ناوگان حمل‌ و نقل از بندرعباس تا چابهار یکی از گلایه‌ های کارکنان آنجا بود و با توجه به اینکه همه مراحل کار اینترنتی شده مشکلات مخابراتی و نبود آنتن‌ دهی برای مردم دردسرهایی ایجاد کرده است.

رحیمی‌مظفری گفت: در این سفر همچنین نمایندگان مجلس از عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه چابهار بازدید کردند که بر این اساس گازرسانی به چابهار در دو مرحله انجام می‌شود، گام نخست با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و طول ۲۵۰ کیلومتر آغاز شده است و مرحله دوم نیز با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که از اردیبهشت‌ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

وی تصریح کرد: گازرسانی شهرستان ایرانشهر به‌ عنوان یکی از بزرگترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان انجام شده و فقط تعداد کمی از روستا هنوز گاز ندارند که گازرسانی به آن‌ها نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این دغدغه‌ها نیاز به افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت خودروها است چراکه ظرفیت سوخت وجود دارد اما طویل بودن صف‌های سوخت‌ رسانی موجب نارضایتی مردم شده است.

وی بیان کرد: جایگاه ذخیره‌سازی سوخت مایع در ایرانشهر نیز با توجه به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی این جایگاه به زودی قابلیت استفاده پیدا خواهد کرد تا مردم این منطقه مشکل دسترسی به سوخت پیدا نکنند.

رحیمی مظفری توضیح داد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه چابهار مورد بازدید نمایندگان حاضر قرار گرفت که براین اساس گازرسانی به چابهار در ۲ فاز انجام می‌شود، فاز اول با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان و ۲۵۰ کیلومتر آغاز شده است و فاز دوم نیز با اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیاردتومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که ان شاءالله از اردیبهشت ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت نفت امسال را با عنوان سال گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نامگذاری کرده امیدوارم گازرسانی به مردم این منطقه سرعت بیشتری بگیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.