• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

انتقال آب از دریا و پیگیری حق آبه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 154665
  • 04 بهمن 1401 - 12:27
انتقال آب از دریا و پیگیری حق آبه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون اول رئیس جمهور گفت: نظر به نیاز سیستان و بلوچستان به منابع آبی، پیگیری موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در این استان است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه زابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب در سیستان و بلوچستان از موضوع مهم بشمار می رود، اظهارداشت: اینکه یک استان در کنار دریا بوده و در اعماق زمین نیز آب به وفور موجود است اما روی زمین خشک باشد، اصلا موضوعیت ندارد و به منظور رفع مشکلات مردمان این دیار موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و پیگیری حق آب تالاب هامون به جد مورد تاکید دولت است.

وی افزود: به منظور تامین آب مورد نیاز در شمال سیستان و بلوچستان موضوع پیگیری حق آبه هیرمند از طریق دیپلماسی نیز دنبال خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکل تامین سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین سوخت مورد نیاز در این استان موضوع افزایش تعداد جایگاه های سوخت مورد تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

مخبر گفت: همچنین موضوع اشتغال و مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های مهم در سفر به این استان است.

گفتنی است بازدید از ذخائر آبی و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، شرکت در شورای اداری استان و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و عمرانی نظیر بیمارستان و مراکز درمانی، خطوط انتقال برق، مدرسه و… از برنامه های دکتر محمد مخبر در این سفر است.

معاون اول رئیس جمهور را در این سفر یک روزه وزاری نفت و نیرو و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین تمامی هشت نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.