• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
وزیر آموزش و پرورش؛

توسعه فضای آموزشی و استخدام نیروی بومی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است

  • کد خبر : 154944
  • 28 بهمن 1401 - 14:48
توسعه فضای آموزشی و استخدام نیروی بومی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است
هاتف سیستان و بلوچستان - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای توسعه فضای آموزشی و استخدام نیروی انسانی اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، گفت: نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان زرآباد از بین نیروهای بومی گزینش می‌شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح اداره آموزش و پرورش شهرستان زرآباد اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین رکن هر جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: نیروی انسانی آموزش و پرورش زرآباد از بین نیروهای بومی منطقه گزینش خواهد شد تا آموزش و پرورش به وظیفه واقعی خود عمل کند و در حد رفع تکلیف نباشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آمار باسوادی در سال ۵۷ و قبل از آن در سیستان و بلوچستان تنها ۲۷ درصد بود اما خوشبختانه هم‌اینک به ۸۷ درصد رسیده است. و یک‌هزار و ۹۸۲ نفر فقط در سالجاری در دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان جذب شده‌اند.

نوری با گرامیداشت عید مبعث گفت: رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برای تعلیم و تربیت مبعوث شد که مصداق این وظیفه تعلیم را در آیات قرآن می‌بینیم.

آینده روشن سیستان و بلوچستان به دست جوانان همین استان رقم می‌خورد

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه این استان دارای جوانان و نوجوانان خوش فکری است که آینده روشن استان را رقم خواهند زد.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های اصلی ما در سیستان و بلوچستان بوده چرا که لازمه پیشرفت، نیروی کار خلاق، متفکر، مومن و جهادی است که در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان دارای جوانان و نوجوانان خوش فکری است که آینده روشن استان را رقم خواهند زد و فرزندان این منطقه امانتی الهی هستند که امیدواریم برای آنان خوب برنامه‌ریزی کرده تا به توسعه‌ علمی دست یابیم.

پنج بخش جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند راه‌اندازی اداره آموزش و پرورش مستقل هستند

معین الدین سعیدی نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: راه اندازی اداره آموزش و پرورش در بخش‌های ساربوک و تلنگ قصرقند، بخش پیرسهراب چابهار، بخش باهوکلات دشتیاری و بخش کهیر شهرستان کنارک از ضرورت‌های مهم است که امیدوارم توسط دولت مردمی آیت الله رئیسی پیگیری شود.

وی برقرسانی، آبرسانی، ساخت محوطه و حصارکشی مدارس، تامین کولر و تجهیزات مورد نیاز برای کلاس های درس را مورد تاکید قرار داد و افزود: چندین مدرسه فاقد برق، آب، دیوارکشی و با کمبود میز و صندلی و امکانات آموزشی مواجه هستند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستانهای چابهار، زرآباد، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند با بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت بدترین وضعیت فضاهای آموزشی در کشور را دارند و باید هر چه سریعتر وزارت آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مشکلات کمبود فضای آموزشی و امکانات را مرتفع کنند.

سعیدی با بیان اینکه استخدام حداقل چهار هزار نیروی انسانی بومی جدید و کارآمد مورد نیاز شدید مدارس حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، زرآباد، دشتیاری و نیکشهر است، گفت: متاسفانه در استخدام های چند سال اخیر و نیروهای موجود و گذشته اکثرا به نقاط خوش آب و هوا انتقال یافته‌اند و کلاس‌ها با مشکل جدی رو به رو هستند.

وی تصریح کرد: شعار عدالت آموزشی زمانی در این منطقه اجرایی می شود که از هم‌اینک در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستانهای چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک ساخت و تجهیز سالانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کلاس درس برای هر شهرستان تامین اعتبار و اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.