• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

به واحدهای احداثی در اراضی ملی تصرفی سیستان و بلوچستان سند ارائه خواهد شد

  • کد خبر : 155074
  • 12 اسفند 1401 - 23:56
به واحدهای احداثی در اراضی ملی تصرفی سیستان و بلوچستان سند ارائه خواهد شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صدور سند مالکیت زمین‌های متصرفه دولتی به نفع مردم در این استان خبر داد.

حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساخت و سازهای قبل از سال ۱۳۹۴، مردم برروی زمین‌های دولتی سنددار می‌شود.

وی افزود: براساس آئین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اراضی دولتی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف و در آن احداث بنا شده و به صورت ساختمان، واحد تجاری و یا کارگاه مورد بهره برداری قرار گرفته باشد قابل واگذاری است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زمین‌های داخل محدوده و حریم شهرها که متعلق به وزارت راه و شهرسازی باشد مشمول این قانون می‌شود، بیان کرد: کسانی که قبل از سال ۱۳۹۴ برروی زمین‌های دولتی بنایی ساخته اند می توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

کریمی گفت: متقاضیان مشمول این آیین نامه، تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند با در دست داشتن مدارک لازم به ادارات راه و شهرسازی مراجعه تا پس از تشکیل پرونده اقدامات لازم برای واگذاری عرصه تصرفی بعمل آید.

وی همچنین در خصوص زمین‌هایی که به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش شده‌اند تصریح کرد: اراضی که در اختیار اشخاص است و در آن احداث بنا شده چه خود آن شخص از ابتدا تصرف کرده باشد و چه به صورت قولنامه‌ای به اشخاص دیگر واگذار نموده باشد آخرین شخصی که قولنامه در اختیار دارد با ارائه اقرارنامه و تعهدنامه محضری به عنوان متقاضی می‌تواند به این اداره‌کل مراجعه و تقاضای خود را پیگیری کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.