• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از مناطق آزاد هفتگانه کشور بازدید کردند

  • کد خبر : 155533
  • 06 فروردین 1402 - 23:20
بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از مناطق آزاد هفتگانه کشور بازدید کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: رشد 56 درصدی از حضور گردشگران در مناطق آزاد کشور را در نوروز 1402 شاهد بودیم که بیش از 2 میلیون نفر را می شود تخمین زد که تاکنون از مناطق آزاد هفتگانه بازدید کردند.

حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۲ در مناطق آزاد هفتگانه کشور زیرساخت ها را ارتقاء داده ایم.

وی از عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار  تقدیر و افزود: با وجود توان و منابع مالی محدود در مناطق، نوروز امسال شاهد ارتقاء در خدمات زیرساختی و افزایش سایت‌ های گردشگری بودیم که به تنوع‌بخشی مقصد سفر برای گردشگران منتج شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشورادامه داد: ماهیت وجودی مناطق برای کاهش هزینه‌ های تولید شکل‌ گرفته و با وجود گردش مالی بالا، بخشی که عاید سازمان‌ ها می‌شود، بسیار اندک است. در مناطق آزاد کشور امسال در حوزه توسعه سیما و منظر شهری، خدمات زیرساختی، بهداشتی و نظافتی میلیاردها تومان هزینه شد تا میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی باشیم.

عبدالملکی گفت: با این‌حال بیش از ۷۵ درصد این منابع نیز برای تکمیل زیرساخت‌ ها و بهتر کردن فضای کسب‌ و کارها در همان منطقه هزینه می‌شود تا ضمن فراهم کردن فضای مناسب برای فعالان اقتصادی، کیفیت میزبانی از گردشگران نیز افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.