• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

جریمه روزانه بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز، ۸۸۵ هزار تومان تعیین شد

  • کد خبر : 155545
  • 06 فروردین 1402 - 23:52
جریمه روزانه بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز، ۸۸۵ هزار تومان تعیین شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 1402، افرادی که نیروی کار خارجی غیر مجاز بکار بگمارند، برای هر روز هشت میلیون و 847 هزار و 140 ریال جریمه می شوند.

حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی وضعیت نیروهای کار خارجی در استان اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

آرامش گفت: در سال ۱۴۰۱، بازرسان کار استان و دستگاه های وظیفه مدار در قالب گشت مشترک بازرسی، یک هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی مقابله با اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی در سطح استان انجام دادند. این بازرسی ها منجر به شناسایی ۸۳۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۸۸ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته، هشت میلیارد و ۷۳۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۶۲ ریال جریمه بخاطر استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان وصول شده است.

وی تاکید کرد: شماره تلفن های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده است که هموطنان می توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.