• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

سیستان و بلوچستان مرکز صادرات و واردات است

  • کد خبر : 155735
  • 18 فروردین 1402 - 1:31
سیستان و بلوچستان مرکز صادرات و واردات است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان مرکز صادرات و واردات است، به دلیل ظرفیت‌ های بالقوه در حوزه‌ های کشاورزی، دامداری و فرآوری محصولات، می‌تواند در این عرصه‌ها تاثیرگذار باشد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از کارخانه آرد کنگان، اظهار داشت: تورم در صورت عدم تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود، که اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، شاهد تورم خواهیم بود و اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، تولید دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: سلامت افراد جامعه دارای اهمیت است، کار شما به دلیل ارتباط با سلامت و تغذیه افراد جامعه، بسیار اهمیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروز بدون هماهنگی قبلی بازدید از این کارخانه انجام شده است، بیان کرد: وضعیت بهداشتی محیط کارخانه‌ های تولیدکننده مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است و این کارخانه وضعیت بهداشتی مناسبی دارد و استفاده از تکنولوژی‌های نوین توسط فعالان صنعتی که تکنولوژی‌ ها هر روز در حال تغییر هستند و دستگاه‌های مورد استفاده باید بهروزرسانی شوند زیرا تأثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات تولیدی دارند.

کرمی با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت سیلوها گفت: فرآوری گندم و خرید گندم از کشورهای همسایه و تولید آرد مرغوب و صادرات این محصول، سبب افزایش رونق اقتصادی در سطح استان می شود.

وی به صادرات کیک و کلوچه تولیدی استان‌های دیگر از مرز‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت می توانیم کارخانه‌های تولید کیک و کلوچه را در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به عدم آلودگی در این منطقه نسبت به مناطق دیگر کشور بیان داشت: می توانیم در زمینه تولید مرغ و فرآوری آن نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

استاندار با اشاره به کشت فراسرزمینی و معایب آن افزود: استان سیستان بلوچستان دارای زمین‌ های مناسب و فراوانی برای کشت انواع محصولات است.

کرمی بیان داشت: باید با تمام توان از تولیدگنندگان حمایت و مشکلاتشان را مرتفع کرده و مردم را به عرصه تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن کریم در زمینه کم فروشی؛ بر لزوم زندگی سالم و رعایت حلال و حرام بر اساس اصول و تعالیم دینی در زندگی تاکید کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.