• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

مولوی عبدالحمید: کشور ما به مدیران کارآمد و امین نیاز دارد، از خشونت دوری کنید

  • کد خبر : 155755
  • 19 فروردین 1402 - 3:01
مولوی عبدالحمید: کشور ما به مدیران کارآمد و امین نیاز دارد، از خشونت دوری کنید
هاتف سیستان و بلوچستان - امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: زنان ایرانی به دلیل نادیده گرفته شدن حق و حقوق خود، عصبانی هستند. او به زنان پیشنهاد کرد که حجاب خود را رعایت کنند، و همچنین از دولتمردان خواست با زنان با حساسیت و شفافیت برخورد شود، و از برخورد تند و خشن خودداری کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته زمسجد مکی زاهدان اظهار داشت: زن در اسلام و فرهنگ‌ های مختلف، جایگاه و حرمت خود را دارد. برخورد خشن با زنان، نتیجه‌ بخش نیست و به هیچ وجه موجب رعایت حقوق و حرمت زنان نمی‌شود. به همین دلیل، برخورد با زنان و دختران باید با حفظ حرمت و احترام به آنها انجام شود تا هیچگونه «هتک حرمتی»‌ به آنان وارد نشود.

وی بار دیگر به از دست رفتن جان افرادی در جمعه هشت مهر زاهدان اشاره کرد و افزود: کسانی که از زندان آزاد شده‌اند گفته‌اند که با زنان زندانی شکنجه و بدرفتاری می‌شود. ما خواستار این هستیم که زندانیان سیاسی چه زن و مرد را آزاد کنید این حق مردم است که اعتراضات مسالمت‌آمیز داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: «به رهبران مملکت توصیه می‌کنم به این صورت که مملکت اداره می‌شود، مشکلات حل نمی‌شود.» با برکناری یک وزیر و برقراری برخی روابط مشکلات اساسی حل نمی‌شود. «ده برابر» مهم‌تر از روابط خارجی، تغییرات درونی در ایران است که باید صورت گیرد و حکومت باید «با مردم خود رابطه برقرار کند».

مولوی عبدالحمید از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم انتقاد و گفت: وضعیت زندگی مردم به ویژه در سیستان و بلوچستان دشوار شده است از نقاط مختلف این استان به ویژه روستاها گزارش می‌رسد که «مردم برای سحر و افطار چیزی ندارند بخورند.»

وی بیان کرد: این اعتراضات نتیجه برنامه‌ ریزی و ناکارآمدی مدیران بوده است. کشور ما به مدیران امین نیاز دارد، نه کسانی که بفکر جیب حودشان باشند. با این مدیران فعلی کشور اداره نخواهد شد و ما در دنیا اسباب زندگی میکنیم این فکر را از خودتان دور کنید که معجزه‌ای اتفاق بیافتد، ما بینایی و امکانات داریم چرا باید منتظر معجزه ای باشیم.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.