• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

۹۴ درصد مردم در روستاهای فنوج از نعمت آسفالت محروم هستند/ ۵۷۷ کیلومتر راه روستایی فنوج خاکی است

  • کد خبر : 155879
  • 22 فروردین 1402 - 2:26
۹۴ درصد مردم در روستاهای فنوج از نعمت آسفالت محروم هستند/ ۵۷۷ کیلومتر راه روستایی فنوج خاکی است
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج اظهار کرد: از مجموع ۱۴۹ روستای فنوج فقط ۴۱ کیلومتر راه آسفالت شده و درصد بهره‌مندی از آسفالت کمتر از ۶ درصد است یعنی ۹۴ درصد مردم در روستاهای فنوج از نعمت آسفالت محروم هستند. 

پیرمحمد داودی به خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع ۷۷۶ کیلومتر در سطح شهرستان فنوج وجود دارد که ۵۷۷ کیلومتر آن خاکی و نیازمند فوری آسفالت است.

وی گفت: راه تنگ سرحه به فنوج از سال ۱۳۸۸ مطالعه و با هدف بهره مندی روستاهای طول مسیر بازگشایی آن آغاز شده است و تاکنون طی ۱۳ سال ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با ساخت و افتتاح این پروژه راهسازی فنوج از بن بست خارج و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه دور افتاده و محروم خواهیم بود، ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج تصریح کرد: تنها راه توسعه و آبادانی فنوج در گرو افتتاح و بهره‌برداری مسیر راه فنوج به تنگ سرحه است و چنانچه این محور سریعتر تکمیل شود شاهد کاهش مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتری خواهیم بود و سهولت جابجایی کالا و مسافر می شود.

داودی به نبود اعتبار برای آسفالت راههای روستایی و نگهداری راهها اشاره و افزود: برای حدود ۸۰۰ کیلومتر راه فقط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و یک کامیون وجود دارد و به دلیل کمبود ماشین آلات نمی توانیم خدمات رسانی مطلوب انجام دهیم و به موقع هر دو ماه یا سه ماه راههای روستایی را رگلاژ و تسطیح کنیم.

وی بر تخصیص حداقل ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، بولدزر، کامیون و کفی برای جابجایی و حمل ماشین آلات تاکید و خاطرنشان کرد: حتی چارت اداری و تشکیلاتی برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج پس از ۱۰ سال ارتقا به شهرستان تعریف نشده و شدیدا با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.