پیرمحمد داودی به خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع ۷۷۶ کیلومتر در سطح شهرستان فنوج وجود دارد که ۵۷۷ کیلومتر آن خاکی و نیازمند فوری آسفالت است.
وی گفت: راه تنگ سرحه به فنوج از سال ۱۳۸۸ مطالعه و با هدف بهره مندی روستاهای طول مسیر بازگشایی آن آغاز شده است و تاکنون طی ۱۳ سال ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با ساخت و افتتاح این پروژه راهسازی فنوج از بن بست خارج و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه دور افتاده و محروم خواهیم بود، ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای فنوج تصریح کرد: تنها راه توسعه و آبادانی فنوج در گرو افتتاح و بهرهبرداری مسیر راه فنوج به تنگ سرحه است و چنانچه این محور سریعتر تکمیل شود شاهد کاهش مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتری خواهیم بود و سهولت جابجایی کالا و مسافر می شود.
داودی به نبود اعتبار برای آسفالت راههای روستایی و نگهداری راهها اشاره و افزود: برای حدود ۸۰۰ کیلومتر راه فقط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و یک کامیون وجود دارد و به دلیل کمبود ماشین آلات نمی توانیم خدمات رسانی مطلوب انجام دهیم و به موقع هر دو ماه یا سه ماه راههای روستایی را رگلاژ و تسطیح کنیم.
وی بر تخصیص حداقل ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، بولدزر، کامیون و کفی برای جابجایی و حمل ماشین آلات تاکید و خاطرنشان کرد: حتی چارت اداری و تشکیلاتی برای اداره راهداری و حمل و نقل جادهای فنوج پس از ۱۰ سال ارتقا به شهرستان تعریف نشده و شدیدا با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.