• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

استاندار سیستان و بلوچستان: ما نمی توانیم برای تولید ثروت معطل مسئولانی که نمی توانند تصمیم بگیرند باشیم

  • کد خبر : 156370
  • 13 اردیبهشت 1402 - 15:12
استاندار سیستان و بلوچستان: ما نمی توانیم برای تولید ثروت معطل مسئولانی که نمی توانند تصمیم بگیرند باشیم
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نعمت و فرصت ویژه ای را خداوند در سواحل مکران قرار داده است با تولید ثروت وضع معیشت مردم و اقتصاد کشور را با همت و اراده خودتان تغییر بدهید و با رعایت حلال و حرام از امکاناتی که دارید کار و تلاش کنید اقتصاد را مردم محور کنید و اقتصاد را نگذارید بدست دلالان بیفتد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری فرمانداران جنوب سیستان و بلوچستان با تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار داشت: زمانی که ما بتوانیم با سرمایه گذاری حوزه تولید را افزایش بدهیم می توانیم آنقدر شغل ایجاد کنیم که کارگران مشخص کنند که با چه حقوق و مزایایی سرکار بروند نه اینکه کارفرما تعیین کند.

وی افزود: ما باید به سمت تولید ثروت برویم و این امر با تنبلی و گیرهای اداری مانع از سرمایه گذاری مردم در تولید شویم و اقتصادمون مردم محور کنیم نه اینکه اقتصادمون رو به دست دلالان بسپاریم. چرا منطقه ای که این همه ظرفیت تولید دارد را با بروکراسی های دست و پا گیر محروم کرده ایم سواحل مکران را خارجی ها خوب شناخته اند بنظر شما آنها بدون اینکه ظرفیت ها را تحلیل کنند مشتاق به سرمایه گذاری در این منطقه شده اند به بهانه های مختلف مانع تولید و سرمایه گذاری مردم نشوید.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با کشورهای مختلف برای توسعه و سرمایه گذاری در سواحل مکران در حال مذاکره هستیم و این منطقه به سرعت رشد خواهد کرد و در جند سال دیگر به طور قطع وضع این منطقه تغییر خواهد کرد و چند شهر جدید دیگر را در حال طراحی داریم که بزودی شکل خواهند گرفت.

کرمی گفت: برای گرفتن مجوزها سرمایه گذارها نباید سرگردان باشند، کار دولت همین است که زیر ساخت ها را آماده کند بنابراین باید بستر مجوزها آماده باشد تا سرمایه گذاری که مراجعه کرد کمتر از ۷۲ ساعت بتواند زمین و بستر کار از طرف دولت برایش فراهم باشد.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی منطقه سواحل مکران می توانیم با تولیدات دانش بنیان و  صادرات این محصولات به سودهایی دست پیدا کنیم که از سودهای پتروشیمی بیشتر خواهند بود.

وی بیان کرد:ما با بی توجه ای و کم کاری مسئولان نمی توانیم تولید ثروت برای مردم و کشور را نادیده بگیریم مسئولی که نمی تواند تصمیم بگیرد و همتی نداشته باشد و کار مردم را متوقف کند نمیتوانیم معطل اینگونه مسئولین باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کنار دریا باشی و تشنه باشی قابل تصور نیست اینجاست که با تاکیدات حضرت آقا باید به عنوان سرباز کف میدان بدنبال تحول باشیم نه اینکه بنشینیم تا مجوزها صادر شوند و به فضل الهی با نوآوری و خلاقیت تاکیدات مقام معظم رهبری را برای این منطقه اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: از ظرفیت دانشگاهها، دانشجویان هیت های علمی استفاده کنید دانشگاه ها باید حل مسئله کنند نه اینکه فقط مدرک تولید کنند دانشجویان ما باید بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند ده ها کار ایجاد کنند نه اینکه بدنبال کار باشند.

وی تاکید کرد: شما مدیران و مسئولین انصافا حساب کنید چند دقیقه کار مفید انجام میدهید، ما به بازرسان خود اعلام کردیم که به ادارات مختلف شهرهای سیستان و بلوچستان به عنوان ارباب رجوع مراجعه کنند و نظارت به کار ادارات کنند و اگر مسئولی در اداره ای کارش را بدرستی انجام می دهد باید به خوبی تشویق شود.

وی بیان کرد: ما تحریم بودیم انقدر تو حوزه‌ علم و فناوری پیشرفت ‌کردیم همه چی رو با توفیقات الهی توانستیم خودمان بسازیم، برامون مشکل ایجاد کردن محاصره‌ کردن امروز چرا رشد کردیم چرا اون روز اینا همه مدعی بودند که ما باید جمهوری اسلامی ایران را تحریم کنیم حالا ببینید ما در حوزه‌ پزشکی در حوزه‌ صنعتی چقدر پیشرفت کردیم پیشرفت خوبی داشتیم این دلیلش این بود که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.