• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

نخبگان سیستان و بلوچستان بر ضرورت پیگیری حقابه هیرمند در دیدار با امیر عبداللهیان تاکید کردند

  • کد خبر : 156427
  • 17 اردیبهشت 1402 - 19:18
نخبگان سیستان و بلوچستان بر ضرورت پیگیری حقابه هیرمند در دیدار با امیر عبداللهیان تاکید کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - نمایندگان نخبگان سیستان و بلوچستان دغدغه های خود را بطور صریح در مورد بحران آب منطقه با وزیر امور خارجه درمیان گذاشتند.

محمد سرگزی نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی‌ و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان در جلسه‌ای که شب گذشته میهمان حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بودند.

در این نشست، نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان، دغدغه‌های خود را درباره بحران آب سیستان و بلوچستان به طور صریح مطرح کردند.

در حال حاضر، استان سیستان و بلوچستان با یکی از بزرگ‌ ترین بحران‌ های آب روبرو است. کمبود منابع آبی، کمبود ذخایر آب زیرزمینی باعث آسیب جدی به محیط زیست و زندگی روزمره مردم شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان سیستان و بلوچستان، در این جلسه، تاکید کردند که باید تمهیدات لازم برای رفع بحران آب در این منطقه انجام شود. آن‌ها بر اهمیت توجه به این مسئله و تخصیص منابع و طرح‌ های موثر برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی در این منطقه و  همچنین بر پیگیری موثرتر حق آبه هیرمند از سوی دستگاه دیپلماسی تأکید کردند.

پیشنهاد تشکیل کمیته ای متشکل از نخبگان استان برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای حل معضلات استان سیستان و بلوچستان،درخواست از وزیر امور خارجه برای طرح مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد استان سیستان و بلوچستان در هیات دولت و پیگیری تشکیل نشستهای نشست کمیساران آب بین ایران و افغانستان از دیگر محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره بر پیگیری های مستمر سرگزی، دهمرده و همه نمایندگان استان در مجلس، پیگیری موضوع حقابه هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و تاکید کرد همه گزینه ها و اقدامات در جهت آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت با جدیت در دولت دنبال شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد،دکتر رئیسی رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه ای به مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان دارد.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: وزارت امور خارجه از ایجاد بازارچه های مرزی در مرز بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی و دادوستد میان مردم دوطرف مرز حمایت می کند و اجرائی شدن مصوبات نهادهای های بالادستی در این رابطه را پیگیری می نماید.

در این جلسه همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ، رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی سخنانی اقدامات و پیگیریهای وزارت امور خارجه در خصوص توسعه استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، گسترش ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه به عنوان یکی از محورهای پیشرفت در این استان،مذاکرات با مقامات حکومت سرپرستی موقت افغانستان در مورد حقابه هیرمند و افزایش تبادلات اقتصادی مرزی را تشریح کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.