• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

قابلیت های کشاورزی سیستان و بلوچستان برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال کم نظیر است

  • کد خبر : 156601
  • 23 اردیبهشت 1402 - 20:22
قابلیت های کشاورزی سیستان و بلوچستان برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال کم نظیر است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجه از اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی بنا نهاده شده است برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ها کارگشاست.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: سابقه نشان داده که در هر بخشی با اراده و اطمینان لازم ورود کرده‌ایم، بسیاری از مشکلات برطرف شده است از این رو می‌توان با استفاده از فناوری روز حرکت به سمت توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان را ،شتاب بخشید.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت و توانمندی بی نظیری در بخش های مختلف کشاورزی نظیر باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری است که با جذب سرمایه گذار و نوآوری می‌توان آن را در مسیر توسعه منطقه به کار بست.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران و تدوین برنامه های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، موجب افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان می شود.

کرمی گفت: از آنجایی که شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، سیستان و بلوچستان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده است به طوری‌که در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد می‌توان با توسعه سطح کشت محصولاتی نظیر موز ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور به ایجاد اشتغال در استان کمک کرد.

وی تصریح کرد: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری برای استان و کشور داراست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.