• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

سواحل زیبای مکران آزادسازی و در اختیار استفاده عموم مردم قرار گیرد

  • کد خبر : 156971
  • 03 خرداد 1402 - 0:21
سواحل زیبای مکران آزادسازی و در اختیار استفاده عموم مردم قرار گیرد
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر سواحل چابهار در اختیار نهادهای دولتی و نظامی است لذا طبق خواسته مردم باید سریعا آزادسازی و در اختیار استفاده عموم قرار گیرد. 

معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه حتی حریم ۶۰ متری سواحل رعایت نشده و در چند متری دریا دیوارکشی و مردم حق استفاده از آن را ندارند و فقط تعداد نقاط محدودی از سواحل نظیر دریا کوچک و پارک بهاران دریابزرگ تنها نقطه دسترسی مردم به سواحل شهر چابهار است و تمام سواحل در تصرف ادارت مختلف و نهادهای نظامی است.

وی افزود: پروژه ای بزرگ با در نظر گرفتن امکانات تفریحی و گردشگری در دریابزرگ با برآورد مالی جدید سریع‌تر آغاز شود. وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به تامین بخشی از آب محله محروم سرخریگ از قدیمی‌ترین محله‌های شهر چابهار اقدام نماید.

وی افزود: ارتقای سرمایه اجتماعی با استفاده از ظرفیت جوانان یک نیاز اساسی است و باید حل مشکلات جوانان در اولویت قرار گیرد و جوانان را در فعالیت‌های مختلف جامعه مورد توجّه قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مکاتبه با جناب دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در خصوص اختصاص ۲۵ میلیارد تومان جهت تکمیل عملیات اجرایی بیمارستان پلان انجام شده است که با نظر مساعد وی در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تکمیل عملیات اجرایی بیمارستان پلان بعد از گذشت ۳۴ باشیم.

سعیدی بر استقرار و ایجاد اداره های دامپزشک،- بنیادمسکن و کمیته امداد در شهرستان زرآباد نیز تاکید و خاطرنشان کرد بارها از مسوولان کشوری و شخص رئیس نسبت به استقرار ادارات مختلف پیگیری شده است.

وی ادامه داد: مکاتبه ای با دکتر محرابیان وزیر نیرو نیز با موضوع اجرای ۲ بند بتونی در مسیر رودخانه باهوکلات به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه فاضلاب شهرکنارک به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و تکمیل پروژه فاضلاب شهر چابهار به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده که امیدوارم با همت دولت مردمی آیت الله رئیسی بسیاری از مشکلات جنوب استان سیستان و بلوچستان مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.