• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11

بیمارستان امام علی (ع) چابهار پاسخگوی نیاز مردم نیست/ ضرورت تجدید نظر در مدیریت بهداشت و درمان و بیمارستان

  • کد خبر : 157416
  • 22 خرداد 1402 - 13:54
بیمارستان امام علی (ع) چابهار پاسخگوی نیاز مردم نیست/ ضرورت تجدید نظر در مدیریت بهداشت و درمان و بیمارستان
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان چابهار گفت: بیمارستان امام علی (ع) چابهار پاسخگوی نیاز بیش از 700 هزار نفر از مردم جنوب استان نیست لذا سریعا بیمارستان 540 تختخوابی که سالها بلاتکلیف است پیگیری و تکمیل و در مدیریت بهداشت و درمان نیز تجدید نظر شود

جواد سپاهی در نشست تخصصی بررسی مشکلات بیمارستان چابهار که باحضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: سریعا در مدیریت شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت و کادر حوزه سلامت تجدید نظر و افراد جهادی و انقلابی با روحیه خدمت بی منت بکارگیری شوند.

وی بیان کرد: بیمارستان امام علی(ع)چابهار، بیمارستانی است که نتها چابهار بلمه حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان و به قول معروف از جاسک تا راسک را پوشش درمانی می دهد اماکمبود ها وضعف هایی در این بیمارستان وجود دارد و باید در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

وی گفت: این بیمارستان پاسخ گوی این جمعیت نیست و باید در مرحله اول در کوتاه مدت مشکلات فیریکی این بیمارستان مرتفع و ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی باید سرعت گیرد.

فرماندار چابهار ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید در بکارگیری نیروهای متخصص و ماندگار اهتمامی جدی داشته باشد و نظارت های خود را فراتر از این ها عملیاتی کند تا کمبود ها و ضعف به صورت کارشناسی احصا و بازسازی شوند.

سپاهی با اشاره به اینکه چابهار در کریدور اقتصادی پیشرفت قرار دارد گفت:پاسخ گویی ما باید بصورت شفاف و کارشناسی در تمامی زمینه ها به ولی نعمتان باشد و اما باتوجه به اینکه در این کریدور مهم قرار داریم بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان ورود پیدا کند تا بتوانیم رونق این منطقه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید به صورت کارشناسی نه بصورت سطحی موارد پیش آمده در بیمارستان را بررسی و اگر کسور و کم کاری در این بین بوده با خاطیان برخوردی قاطع داشته باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات اگر در سطح شهرستان و استان قابل رفع هست باید به قید فوریت حل شود و اگر پیگیری ملی نیاز است باید به صورت تخصصی و کارشناسانه به مرکز کشور (وزارت بهداشت و درمان) انتقال داده شود.

فرماندار چابهار با اشاره به مشکل آب بیمارستان گفت: اگر سازمان های می‌توانند این مشکل اساسی را حل کنند ورود پیدا کنند و اگر سایر بخش‌های بیمارستان نیاز به بازسازی دارد تا ساخت بیمارستان جدید، باید حل شود که این امور نیاز به خردجمعی دارد.

سپاهی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خواست که در کمترین زمان ممکن در مدیریت بهداشت و درمان چابهار تجدید نظر و دربکارگیری نیروهای متخصص در این حوزه اقدامی عاجل کند تا شاهد رضایتمندی بهتر مردم و خدمات رسانی بهتر در حوزه سلامت باشیم.

وی ساخت همراه سرابیماران در جوار بیمارستان را از نیازهای اساسی دانست و گفت: بعد از مرتفع کردن مشکلات فعلی، در این مورد باید ورود پیدا کنیم

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.