• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

تنها مجتمع فرهنگی هنری ارشاد چابهار سیستم سرمایش و روشنایی ندارد

  • کد خبر : 157471
  • 24 خرداد 1402 - 22:36
تنها مجتمع فرهنگی هنری ارشاد چابهار سیستم سرمایش و روشنایی ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: متاسفانه اعتبارات در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان چابهار قطره چکانی و بسیار اندک است بطوریکه تنها مجتمع فرهنگی هنری ارشاد و انجمن های چابهار سیستم سرمایش (کولرگازی) و روشنایی ندارند و هنرمندان گلایه های زیادی در خصوص عدم پیگیری مشکلاتشان دارند.

جواد سپاهی در دیدار صمیمانه با هنرمندان جنوب سیستان وبلوچستان در چابهار اظهار داشت: راه اندازی سالن محتمع فرهنگی و هنری را بجد پیگیری و از اولین برنامه‌هایم برای تامین سیستم سرمایش و روشنایی است.

وی با بررسی عدم کم توجهی به هنرمندان به ویژه در موضوع نمایشگاه بین‌المللی تجسمی و تامین اعتبار برای نور و سرمایش سالن مجتمع فرهنگی و هنری، خواستار اعتماد بنفس و تلاش وافر هنرمندان برای اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی شدند و جایگاه فرهنگ و منش قوم بلوچ را ویژه دانستند.

وی تصریح کرد: هنرمندان چراغ راه فرهنگ و هنر هر جامعه ای هستند تا جایی که هنرمندان می توانند نشاط و امید جامعه را چند برابر و در کاهش آسیب های اجتماعی ایفای نقش کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای تقویت بنیه فرهنگی و هویت اقوام و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نیاز است که مفاخر فرهنگی هرمنطقه، به سازمان های مرتبط ارایه برنامه کنند و سازمان ذیربط هم برنامه عملیاتی داشته باشند.

سپاهی ضمن بازدید از سالن ارشاد و انجمن های فرهنگی وهنری و بررسی مشکلات و دغدغه های این قشر فرهنگی گفت: رسیدگی به امور هنرمندان برابر است با ساختن جامعه فرهنگی که می تواند تبیین کننده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی ضمن تبیین جایگاه جامعه فرهنگ و هنر در جامعه و ظرفیت و توانمندی‌های آنان بر افزایش امید و نشاط، کاهش آسیب‌های اجتمایی، تقویت بنیه فرهنگی و هویت اقوام و هویت فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: نسل جدید قشری فرهیخته است و وجود مفاخر برای چابهار و ایران ارزشمند هستند.

وی برگزاری و همکاری در اجرای جشنواره‌های ملی مثل فیلم را افتخاری بزرگ برای شهرستان چابهار دانست و قول مساعد برای این رخدادها را اعلام کرد.

فرماندار چابهار از رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار خواست میزان اعتبارت جاری و عمرانی استانی را در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان را مورد بررسی قرار داده و نسبت به جذب بیشتر اعتبارت و رسیدگی امورات هنرمندان بیشتر تلاش کنند.

وی راه‌اندازی سالن مجتمع ارشاد در کمترین زمان ممکن، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در محلات مختلف شهر، برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه با موضوعات مختلف، بررسی نیازهای هنرمندان و بیمه هنرمندان را خواستار شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی چابهار گفت: اگر خرد جمعی در کارهای فرهنگی و هنری نباشد این کارها سرعت نخواهد گرفت.

وی تعمیر و تجهیز سالن انجمن ها،سرمایش سالن مجتمع،بیم واشتغال هنرمندان،معیشت در خور این عزیزان را خواستار شد.

چرا هنرمندان بیمه ندارند و عضو صندوق اعتباری هنر نیستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز ضمن اشاره به وضعیت موجود نیروی انسانی، خودرویی و کم توجهی برخی نهادهای برخوردار به مسایل فرهنگی از نیاز به تعمیر و تجهیز انجمن‌ها و سالن و اعتبارات قطره چکانی در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و خواستار مساعدت مسوولان و فرماندار برای حل مشکلات سرمایش مجتمع فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه سرمایشی شد.

محمدامین محمدی افزود: جامعه فرهنگ وهنر به لحاظ فکری و اندیشه ای برتر و توانمند و به لحاظ اقتصادی ضعیف بشدت ضعیف هستند.

وی با اشاره به عملکرد انجمن‌ها و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، اظهار داشت: مسوولان نسبت به کمبودها و مشکلات، عدم بیمه هنرمندان، عدم عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر و معیشت هنرمندان را پیگیری کنند.

فرماندار چابهار از سالن مجتمع فرهنگی و هنری، انجمن‌ها بازدید و مشکلات جامعه فرهنگ و ادب و هنر را بررسی کرد.

هنرمندان موضوع کم مهری نهادها و ادارات کل و دستگاه‌ها و سازمان‌های برخوردار را به جامعه فرهنگ و هنر مطرح و خواستار تامین تجهیزات نور و روشنایی انجمن‌ها، تخصیص امکانات سرمایشی و ابزار کار حوزه کاری خود شدند و حرمت گذاری به جامعه فرهنگ و هنر و رسیدگی به مشکلات ابن قشر را مهم دانستند.

روسای انجمن‌های سینما جوان، فیلم و عکس، شعر و ادب، اهل قلم، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی و معرق نیز هر کدام به بیان ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و مشکلات و پیشنهادات برای رفع مشکلات پرداختند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.