• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

روستای هزاره ای ساربوک از آب شرب همچنان محروم است

  • کد خبر : 157527
  • 30 خرداد 1402 - 18:31
روستای هزاره ای ساربوک از آب شرب همچنان محروم است
هاتف سیستان و بلوچستان - روستای هزاره ای با جمعیتی بالغ بر هزار نفر در پایین دست بخش ساربوک در ضلع غربی شهرستان قصرقند از آب شرب کافی و سالم همچنان محروم است.

نیاز رئیسی رییس شورای اسلامی روستای هزاره ای در گفتگو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه سیستم آبرسانی روستا که از بیست سال پیش انجام شده بعلت نبود آب، فرسوده و از بین رفته و نیاز دارد در صورت استفاده مجدد جایگزین شود.

وی افزود: سهمیه آب سقایی تعیین شده هم بصورت کامل انجام نمیشود. تانکر آبرسان که میبایست روستا را آبرسانی کند با دو روستای دیگر مشترک است که همین مورد کار او را سخت کرده و نمیتواند سرویسهای تعیین شده را کامل انجام دهد.

رییس شورای اسلامی روستای هزاره ای ادامه داد: مردم برای استفاده از آب شرب به رودخانه می روند و از آب آن که بهداشتی نیست استفاده می کنند.

محمدکریم عزیزی رییس شورای اسلامی شهرستان قصرقند نیز در این مورد اظهار داشت: سد بزرگ زیردان با میلیونها مترمکعب آب در این شهرستان هست و مردم ما در این برهه از زمان از آن هم محروم باشند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: مدیران مربوطه شایسته است به فکر باشند و در رفع این معضل جدی تلاش نمایند.

رییس شورای اسلامی شهرستان قصرقند ادامه داد: رود بزرگ و پرآبی مثل کاجو از وسط شهرستان می گذرد ، ۱۰۷ روستای این شهرستان از آب شرب کافی و بهداشتی محروم هستند.

گفتنی ست؛ رییس آب و فاضلاب شهرستان قصرقند در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد مشکل آب شرب روستاهای پایین دست بیان کرده است، در روستاهای پایین دست ،سنگ کف رودخانه پایین هست و هرچه چاه حفر نماییم به آب کامل و مورد هدف نمی رسیم و اگرهم آب حاصل شود پایدار نیست و حتی در کوتاه مدت خشک می شود. میبایست مجتمع آبرسانی در روستای حُمیری که در دست اجرا هست مورد بهره برداری قرار بگیرد تا مردم پایین دست بخش ساربوک از آب شرب سالم و کافی بهره مند بشوند.

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.