• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

چرا با وجود باران و سیلاب مردم بلوچستان آب خوردن ندارد؟

  • کد خبر : 157621
  • 01 تیر 1402 - 12:01
چرا با وجود باران و سیلاب مردم بلوچستان آب خوردن ندارد؟
هاتف سیستان و بلوچستان - باد، باران و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، خسارت به زیرساخت ها و شکستن تیرهای برق وتخریب اراضی کشاورزی شده است، باران سبب خوشحالی کشاورزی شده است اما برای بهره‌مندی بهتر از روان آب‌ها سدهای بتنی و خاکی ساخته شود تا سالانه میلیاردها مترمکعب آب بدون استفاده در حوزه شرب و کشاورزی به دریا نریزد و مردم از آب خوردن محروم نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هاتف سیستان و بلوچستان – نبود آب با وجود باران های سیل آسا به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا در این مناطق بلوچستان همیشه شاهد باران و جاری شدن سیل هستیم پس نباید مردم از آب خوردن محروم باشند.

بر اساس یک آمار که استاندار سابق سیستان و بلوچستان هم در یک جلسه ای عنوان کرد بیش از ۶ میلیارد مترمکعب آب بدون هیچ استفاده و پس از تخریب زمین های کشاورزی حاشیه رودخانه ها و واحدهای مسکونی به دریای عمان می ریزد.

ساخت سد هلنچکان در قصرقند، سد زاران در حد فاصل روستاهای غریب آباد و هیچان بر روی رودخانه تنگ سرحه، سد روستای شگیم، سدهای بنت و فنوج، لاشار، آهوران، سد کوچینک و دهها سد دیگر در سرشاخه های رودخانه بزرگ و کوچ موجب به زیر کشت رفتن هزاران هکتار زمین و رونق تولید و اشتغال می شود. هم اینک مردم بلوچستان پس از باران های سیل آسا و تماشای سیل مجددا روزهای بعدی در تشنگی بسر می برند و بصورت بحرانی با تانکر آبرسانی می شوند.

این درد بزرگ در ۴۰ سال گذشته درمانی نداشته است چون همت مسوولان حوزه آب را در پی نداشته است که با وجود باران ها و جاری شدن سیل در بلوچستان نمی توانند آب خوردن مردم را بصورت شبانه روزی تامین کنند و روستاها همچنان یا روزانه یک ساعت آب دارند و یا در ماه و یا هفته ای یک روز از آب بهره مند هستند که جا دارد در این خصوص چاره اندیشی شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.