• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

۵۱۳ مدرسه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

  • کد خبر : 157721
  • 02 تیر 1402 - 14:25
۵۱۳ مدرسه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
هاتف سیستان و بلوچستان - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هم‌اینک ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱  کلاس درس در سیستان وبلوچستان در حال ساخت است گفت: اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ارتقاء سرانه آموزشی است که در این راه همت خیران و کمک‌های دولتی را می‌طلبد.

هاتف سیستان و بلوچستان – حمیدرضا خان‌ محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه سفر به چابهار و در جمع مردم و مسوولان این شهرستان اظهار داشت: اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان یکی از برنامه‌های اجرایی مثبت دولت به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه سازی در این مناطق است.

وی افزود: توفیق حاصل شد تا مدرسه ۱۲ کلاسه با زیر بنای یک‌هزار و ۶۰۰ مترمربع با اعتباری بیش‌از ۱۵میلیارد تومان با اعتبارات ملی افتتاح شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در یک برنامه ۲ ساله که سند توسعه آن بر فایق آمدن بر چالش‌ها و کمبود است، می‌توانیم خود را به استانداردها نزدیک کنیم اما برای رسیدن به استانداردها ۱۰۰ درصد نیازهای زیادی داریم که در گام اول اتمام طرح‌های نیمه تمام است.

خان‌ محمدی با اشاره به تغییرات جمعیتی و حاشیه نشینی در چابهار گفت: روند افزایش ورود جمعیتی در چابهار با توجه به اقتصادی بودن این منطقه بسیار زیاد بوده و در خیلی از مناطق ما با کمبود زمین برای ساخت مدرسه مواجه هستیم که حل این مشکل در گرو خرد جمعی تمامی مسوولان چابهار است.

وی خاطر نشان کرد: هر مدرسه باید کانون و پیشرفت محله باشد و در فصل تابستان باید از ظرفیت مدارس برای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، آموزش خانواده و ورزش استفاده کرد.

میثم لکزایی مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار در تامین فضاهای آموزشی قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش‌از ۳۵۰ کلاس درس آماده و تحویل دانش آموزان شده و هدف گذاری ما در ۶ ماه اول سال ۱۷۰ کلاس درس است.

وی با اشاره به روند ساخت مدرسه سازی اظهارکرد: باید شرایط موجود را به وضعییت مطلوب برسانیم که این امر مستلزم همکاری و همیاری خیران است چراکه خیران همیشه پای ثابت توسعه هر منطقه‌ای هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.