• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

تلاش پرسنل برق از شمال تا جنوب استان در دمای حدود ۵۰ درجه/ تخصیص اعتبار ۱۹۰ میلیاردی به منطقه شمال سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 157752
  • 03 تیر 1402 - 17:58
تلاش پرسنل برق از شمال تا جنوب استان در دمای حدود ۵۰ درجه/ تخصیص اعتبار ۱۹۰ میلیاردی به منطقه شمال سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوای ۵۰ درجه در شمال استان و ایجاد مشکلاتی برای شبکه برق این منطقه ۱۹۰ میلیارد ریال برای پایداری شبکه تخصیص یافت.

محمد رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هاتف سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه در منطقه سیستان بصورت میدانی به همراه تمام مدیران برق در سراسر استان در حال آماده باش و خدمات رسانی شبانه روزی هستند تا کمترین مشکلات در خصوص قطعی برق را در منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای رفع افت ولتاژ برق، نصب ترانس، تعویض کابل، توسعه و نوسازی شبکه برق بیش‌از ۱۹۰ میلیارد ریال برای حوزه زابل و شمال سیستان و بلوچستان تخصیص و در حال هزینه است،افزود: هیچ محدودیتی برای حل مشکلات مردم در حوزه برق نداریم و از هیچ کوششی برای خدمت شبانه روزی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: تفکیک فیدر با احداث ۱۹۰ متر کابل خودنگهدار و ۱۱ متر کابل فیدر جهت اصلاح بار و ممانعت از خاموشی در روستای سنجرانی شهرستان هیرمند، تعویض کلید اتومات۲۵۰ آمپری روستای آل گرگ، جابجایی بار ترانس روستای شاهجان بامری به ترانس مجاور جهت کاهش بار ترانس پربار به منظور پایداری شبکه برق انجام شده است.

وی ادامه داد: بررسی ۱۳ مورد نوسان ولتاژ، رفع برخی خاموشی‌های ناشی از بحران افزایش دما و نصب ترانس در روستای کریم کشته شهرستان هیرمند جهت اصلاح ولتاژ از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیسی اظهارکرد: وضعیت شبکه برق زابل با توجه به افزایش دمای بی سابقه هوا مورد بازدید میدانی قرار گرفت و به تبع آن افزایش مصرف برق، شبکه توزیع برق برخی از مناطق این شهرستان دچار خسارت شده بود که دستورات لازم داده شد.

خسارت باد و باران به شبکه برق شهرستان پلان

وی با بیان اینکه باد و باران چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان باعث خسارت ۴۵۰ میلیون تومانی به شبکه برق شهرستان پلان شد افزود: شبکه برق این منطقه اکنون پایدار است و کارکنان این اداره در حال تلاش برای اصلاح شبکه برق است. ‌

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش‌های کارکنان امور برق راسک و سرباز جهت اصلاح و پایداری مجدد شبکه برق این منطقه ادامه دارد.

وی گفت: باد و باران چند روز گذشته در سرباز و راسک باعث خسارت به ۳۰ اصله پایه و سایر تجهیزات شبکه برق در شهرستان‌های راسک و سرباز شد که با تلاش کارکنان امور برق این منطقه شبکه اصلاح و پایدار شد.

رئیسی با اشاره به اینکه طغیان رودخانه‌ها و سخت گذر بودن مسیر از جمله مشکلات کارکنان برق است، تصریح کرد: وضعیت تجهیزات شبکه توزیع برق شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در وضع مطلوبی قرار دارد و بصورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای خدمات رسانی و پایداری شبکه و جلوگیری از قطعی و افت ولتاژ برق هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه احداث یک‌هزار سامانه خورشیدی حمایتی پنج کیلواتی در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: احداث ۱۵ هزار سامانه خورشیدی حمایتی پنج کیلوواتی طی سالجاری در استان در حال انجام است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: توانمندسازی اقشار کم برخوردار و تولید ۷۵ مگاوات انرژی پاک برق نیز از دیگر اقدامات خوب است.

وی بر لزوم مدیریت مصرف برق تاکید کرد و افزود: مشوق های خوبی در فصل گرما از جمله بهره‌مندی مشترکان از پاداش ۲۰ برابری مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته که می‌بایست مدیریت مصرف انرژی در ادارات شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=157752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.