• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

مسئولان مشکلات قطعی مکرر تلفن و اینترنت در نیکشهر را حل کنند

  • کد خبر : 158092
  • 16 تیر 1402 - 22:02
مسئولان مشکلات قطعی مکرر تلفن و اینترنت در نیکشهر را حل کنند
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات ایران و مسوولان ذیربط مشکلات قطعی مکرر تلفن و اینترنت در مناطق شهری و روستای این شهرستان را حل کنند.

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قطعی خطوط تلفن همراه مردم کلافه کرده است و این مشکلی همیشگی به دردسری تکراری برای مردم تبدیل شده است که در برخی از مناطق این قطعی ها به یک هفته نیز طول می کشد.

وی افزود: در عصری که مسئولین با شعار دولت الکترونیک در پی کاهش هزینه ها برای مردم هستند اما در شهرستان نیکشهر مردم ساعت ها و روز ها چشم انتظار یک ارتباط تلفنی ساده می باشند.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: داستان قطعی های سریالی ارتباط مخابراتی شهرستان نیکشهر تازگی ندارد و چندین سال هست که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

حسنی گفت: با توجه به الکترونیکی بودن بسیاری از خدمات عمومی و اجتماعی، نبود ارتباط مخابراتی پایدار ، مردم را از دریافت خدمات مطلوب در مواقع اضطراری محروم و کسبه ها را با زیان های مختلف مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های فرسوده مخابرات شهرستان نیکشهر، کمبود نیروی فنی و عدم آشنایی و پاسخگویی مدیر اداره مخابرات نیکشهر از عواملی است که باعث کلافگی مردم بیشتر مناطق روستایی و حتی شهری شهرستان نیکشهر شده است، خاطرنشان کرد: سرقت تیرهای آهنی تلفن در محدوده دهستان مهبان و سایر نقاط روستایی و هوایی بودن فیبر نوری به مشکلات قطعی ها افزوده است.

وی تصریح کرد: در طی این چند سال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وجود قولهای مکرر در جذب نیروی فنی، زمینی کردن فیبر نوری و استقلال ادارات مخابرات در برخی از شهرستان ها ناتوان بوده که این موضوع انتقاد شدید مردم را در پی داشته است.

۷۱ سایت تلفن همراه در شهرستان نیکشهر نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند

فرمانداری نیکشهر بیان کرد: ۷۱ سایت تلفن همراه در بخش های آهوران و بنت و مرکزی و به ویژه ۳۴ سایت تلفن همراه در بخش مرکزی این شهرستان نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند تا بخشی از مشکلات قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی مرتفع شود.

حسنی گفت: بخش مرکزی نیکشهر طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ با ۱۳۸ روستای دارای سکنه و جمعیت ۶۶ هزار نفر(۴۸ هزار نفر جمعیت روستایی و ۱۸ هزار نفر جمعیت شهری در مرکز شهرستان یعنی شهر نیکشهر) است.

وی افزود: طبق آمار اداره مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش مرکزی نیکشهر در مجموع ۶۱ سایت تلفن در نقاط شهری و روستایی و بین جاده‌ای فعال است که فقط ۱۴ سایت دارای اینترنت پرسرعت ۴G و چهار سایت دارای اینترنت ۳G هستند که نیاز است حداقل ۳۴ ساعت فاقد اینترنت پرسرعت هر چه سریعتر تامین اعتبار و دارای اینترنت ۴G شوند.

فرمانداری نیکشهر با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت و ۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هیچ‌گونه ارتباط تلفنی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر تمام روستاها بالای ۲۰ خانوار و هم زیر ۲۰ خانوار را بررسی کنیم از مجموع ۱۳۸ روستا، ۷۲ روستا فاقد اینترنت هستند.

وی بر حل مشکل ۱۸ روستای فاقد هرگونه ارتباط تلفنی تاکید کرد و افزود: انتظار می رود هر چه سریعتر مشکل مخابراتی این روستاها برطرف شود.

حسنی با تاکید بر تکمیل فیبر نوری نیکشهر- بنت و چاهان گفت: پروژه فیبر نوری نیک‌شهر، بنت، چاهان ۱۱۸ کیلومتر حفاری و ۹۷ کیلومتر فیبرگذاری شده است.

وی بیان کرد: در مجموع حداقل ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح بخش های مرکزی، آهوران و بنت شهرستان نیکشهر اجر شود بخشی از مشکلات مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.