• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

بیمار دیالیزی اورژانسی از روستای گرداک محصور در سیل کاجو به مراکز درمانی شهرستان انتقال داده شد

  • کد خبر : 158492
  • 08 مرداد 1402 - 19:43
بیمار دیالیزی اورژانسی از روستای گرداک محصور در سیل کاجو به مراکز درمانی شهرستان انتقال داده شد
هاتف سیستان و بلوچستان- در پی تماس تلفنی مردم گرفتار در سیل مسیر رودخانه کاجو قصرقند به مراکز درمانی شهرستان مبنی بر اینکه یک بیمار دیالیزی با شکستگی پا نیاز به انتقال فوری به مراکز درمانی دارد. با دستور فرماندار شهرستان و همکاری مدیر راهداری قصرقند و بخشدار مرکزی، بیمار دیالیزی که در پشت سیلاب رود کاجو به دام افتاده بود، به مرکز درمانی قصرقند منتقل شد.

احمدرضا هاشمزهی سرپرست فرمانداری قصرقند اظهار داشت: بارندگی‌های بی‌سابقه و سیلاب اخیر باعث مسدود شدن مسیر مواصلاتی ۴۲ پارچه آبادی در بالا دست کاجو و پایین دست بخش ساربوک شده است و ارتباط آنها با شهرستان قطع شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری جنوب استان باید به بازگشایی مسیرهای مواصلاتی و تسهیل در تردد در این منطقه اقدامات عاجل و بنیادی انجام دهد.

سرپرست فرمانداری قصرقند ادامه داد: به دلیل عرض رودخانه کاجو و عمق آب، انتقال بیماران از بالا دست به مراکز درمانی با دستگاه کامیون و لودر با مشکل مواجه می‌شود و نیاز به اعزام بالگرد هوایی وجود دارد.

هاشمزهی گفت: بارندگی‌های دیروز هفتم مرداد موجب وقوع سیل در منطقه کاجو شد و حدود ۵۰ خانوار عشایری در خطر از بین رفتن منازل خود بودند، به همین جهت با ورود فرمانداری و با کمک ناحیه مقاومت سپاه پاسداران قصرقند و جمعیت هلال احمر، با توزیع بسته‌های معیشتی و اهدای چادر، برای اسکان موقت این مردم فعالیت کردند.

فیض محمد زین الدینی بخشدار مرکزی اظهار داشت: برای تامین مایحتاج اولیه زندگی در مواقع اورژانسی، مردم منطقه به دلیل نبود راه دسترسی مناسب، با مشکل مواجه هستند. بنابراین اقدام عاجل برای بازگشایی این مسیر ضروری است.

وی افزود: سیل سهمگین کاجو به محصولات باغی و زراعی کشاورزان این منطقه خسارت جدی وارد کرده است. از آنجا که مردم منطقه سالهاست به دلیل نبود راه دسترسی مناسب با کوچکترین بارندگی و سیل پشت رود مانده‌اند و از خدمات و شهر محروم می‌مانند. اتفاق افتاده که مردم در مواقع اورژانسی و اضطراری بیماران خود را در پاکت لودر نشانده و از عرض رودخانه گذر می‌دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.