• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

۱۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب زیردان در مراحل نهایی بهره‌برداری قرار دارد

  • کد خبر : 158646
  • 15 مرداد 1402 - 9:11
۱۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب زیردان در مراحل نهایی بهره‌برداری قرار دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب جدید برای مجتمع زیرمجموعه سد زیردان در مراحل نهایی قرار دارد و با وارد مدار شدن این مخزن، حجم کل مخازن ذخیره آب به ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌رسد.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از پروژه‌های در دست احداث و سرکشی از وضعیت آب تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت، اظهار داشت: به منظور تأمین ذخیره و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد زیردان به روستاهای زیرمجموعه مجتمع تَلَنگ، پُلان و پیرسهراب در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند، ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره در محل تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه، هم‌اکنون این مخزن در مرحله آبگیری قرار دارد، افزود: با وارد مدار شدن این مخزن طی چند روز آینده، تنش‌های آبی در ساعات اوج مصرف به کمترین میزان خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از وارد مدار شدن فیلترهای جدید تصفیه‌خانه پیرسهراب در شهریور ماه خبر داد و بیان کرد: طرح نهایی تصفیه‌خانه زیردان با ظرفیت ۵۲۰ لیتر در ثانیه در مرحله تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از روستاها و بیان دغدغه‌های اهالی در خصوص قطعی آب تصریح کرد: مقرر شد اصلاح و تعویض شیرآلات معیوب در روستاهای دارای تنش آبی طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.