• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

استاندار سیستان و بلوچستان: اصلاح کنیم، تصمیم بگیریم، انجام بدهیم و مانع نباشیم

  • کد خبر : 158830
  • 24 مرداد 1402 - 23:28
استاندار سیستان و بلوچستان: اصلاح کنیم، تصمیم بگیریم، انجام بدهیم و مانع نباشیم
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه رشد و رفع موانع تولید سواحل مکران گفت: ما از مسئولان و مدیران خودمان خلاقیت و نوآوری می خواهیم چنانچه غیر این باشد دچار روزمرگی خواهیم شد، ما باید بنشینیم با هم جلسه بگیریم و صحبت کنیم و اگر مشکلی وجود داشت و اداره ای نتوانست حلش کند قابل پذیرش نیست که اختلافات باعث شوند در کار مردم معطلی ایجاد شود. 

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست رشد و رفع موانع تولید سواحل مکران با حضور فرمانداران منطقه سواحل مکران و سرمایه گذاران بومی در محل فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: استفاده از توان مردمی و ارتباط با آنها قدرت عظیمی است که باید استفاده شود، مسئولین روان کننده کارها و ایده های مردم باشند، طوری نباشد که مدیر و یا مسئول ما در محل خدمتش حضور نداشته باشد و کارشناسان برای مردم تصمیم گیری کنند و موانعی برای کارهای مردم ایجاد کنند.

وی افزود: ما به کسی اجازه نمی دهیم که در فعالیت های نظام خللی ایجاد کند همان طور که حضرت آقا فرمان داده اند باید در میدان اجرا باشیم، مشکلات رشد و رفع موانع تولید را برطرف کنیم. رانت از همین محدودیت هایی که ایجاد میکنیم بوجود می آید. اگر ما برابر قانون زمین در اختیار مردم قرار بدهیم دیگر تصرف غیرقانونی معنایی نخواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعضی از ما مسئولین فقط عادت داریم سخنرانی کنیم، با این موارد کاری اصلاح نخواهد شد بلکه کار سخت تر خواهد شد تا اینکه وارد میدان شویم و در میدان عمل خودمان را نشان بدهیم، اگر کوتاهی از طرف پیمانکار باشد و یا اینکه درست کار نکند و از منافع پروژه سوء استفاده کنند نباید از دفترمان نظارت کنیم باید با جدیت و توان در کف میدان نظارت و کنترل کنیم.

کرمی گفت: کسانی که در پایتخت نسخه ای برای کل کشور می نویسند اگر مطلع از وضعیت استان باشند برای اجرا ما در خدمت آن تیم خواهیم بود و اگر مغایرتی با شرایط استان داشته باشد ما باید مشخص کنیم که این کار در این منطقه و یا در این زمین نتیجه ای  می دهد یا خیر، همه چیز قابل تغییر است و اگر درجایی اشکالی داریم، بنویسیم و برای اصلاح آن اقدام کنیم و محکم تصمیم بگیریم و انجام بدهیم و نباید مانع تولید باشیم.

وی تصریح کرد: صنعت شیلات و استفاده از ظرفیت های دریا حق مردم این منطقه است که از آن باید استفاده کنند، این فرصت و نعمت را مختص گروهی خاص نکنیم هر کس که توانایی دارد و می تواند برای خودش قایقی تهیه کند و یا لنجی که به دریا برود و رزق حلال کسب کند مسئولان مربوطه باید برای این مردم مجوز صادر کنند، ما باید راهکار برای مردم داشته باشیم مثلا در حوزه ی پرورش ماهی نیز کار کنیم و فرصت ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بندر چابهار در ایران و بندر گوادر در پاکستان رقیب یکدیگر نیستند بلکه مکمل همدیگر هستند،با اتصال این دو بندر می توانیم از توانایی های موجود بهره ببریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.