• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اجرای طرح سبات و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 158874
  • 25 مرداد 1402 - 11:38
اجرای طرح سبات و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: موضوع تارکان و بازماندگان از تحصیل در سنوات گذشته یکی از مهمترین مسئله‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت در استان سیستان و بلوچستان بوده است که تمامی ظرفیت‌های دولتی و خیرین در این زمینه پای کار آمده‌اند و به‌دنبال برقراری عدالت آموزشی در سراسر این استان هستیم.

بروشکی  اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان را از مهمترین اقدامات انجام شده برای حل این مشکل عنوان کرد و افزود: این طرح در تابستان سال ۱۴۰۱ در استان کلید خورد و تاکنون بیش از ۹۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح شهید محمودوند با شناسایی و جذب کودکان بازمانده و تارک تحصیل از طریق سامانه برای اولین بار در سطح کشور قریب به ۱۰ هزار نفر موضوع علت بازماندگی آنان شناسایی شد و این فرایند همچنان استمرار دارد.

وی با بیان اینکه رفع مشکل بازماندگان از تحصیل در این استان نیازمند نگاه و حمایت ملی است، گفت: خوشبختانه این نگاه در دولت ایجاد شده و با راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب  آموزشی برابر، موضوع بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان به یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است.

بروشکی ساخت و توسعه مدارس شبانه روزی را از مهم‌ترین راه‌های انسداد بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و گفت: ساخت جهادی فضای آموزشی در استان توسط خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان، ساخت هنرستان و همچنین تلاش برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی از مهمترین اقداماتی است که برای حل این معضل انجام شده و ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.