• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

اجرای طرح‌ های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیر حقابه هیرمند نباشیم

  • کد خبر : 158907
  • 26 مرداد 1402 - 22:25
اجرای طرح‌ های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیر حقابه هیرمند نباشیم
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های انسانی و منابع موجود در استان، می‌توان به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کرد و به رشد پایدار و بهبود شرایط زندگی در سیستان و بلوچستان دست یافت.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر اهمیت تأمین آب شرب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح‌های تأمین آب شرب در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در استان در حال اجرا هستند. همچنین، تأمین اضطراری آب شرب به عنوان اولویتی مهم در دست پیگیری دولت قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه، به هیچ وجه منجر به کاستن از پیگیری حقابه‌ هیرمند نخواهد شد. پیگیری حقابه‌ به قوت خود باقی است و این امر همچنان در دستور کار دولت قرار دارد. از آنجا که تأمین آب آشامیدنی شمال سیستان و بلوچستان نیاز به منابع آبی از مناطق مختلف دارد، همه اقشار به تأمین این نیاز کمک می‌کنند و طرح‌هایی در نقاط مختلف در حال برنامه‌ریزی و اجرا هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان بالاترین تعداد روستاهای قرارداد آبرسانی کشور را دارد. با استفاده از اعتبارات محرومیت‌ زدایی سپاه پاسداران، در حال حل مشکل آب آشامیدنی هزار و ۷۵۱ روستا هستیم. این طرح‌ ها از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای رفع مشکل کمبود آب در این منطقه محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود تا پایان دولت به بهره‌ برداری برسند.

کرمی گفت: یکی از طرح‌های مهم دولت در استان، طرح انتقال آب از دریای عمان می باشد که با تکمیل این طرح و دیگر طرح‌ های آبرسانی،از جمله حفرچاه در شیله، منطقه بندان، زهک و غیره، توسعه اقتصادی و صنعتی این منطقه بهبود یافته و مسیر توسعه این خطه از ایران اسلامی بهبود یافته و به سمت خودکفایی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی افزود: وظیفه داریم ضمن اینکه همیشه برای خدمت رسانی به مردم حاضر باشیم، با تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن بسیار مهمی در توسعه منطقه دارد و دانشگاه‌ ها به عنوان پایگاه علمی جامعه، نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری ایفا می‌کنند. همچنین، تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط مستمر آنها با دانشگاه و صنعت، می‌تواند به توسعه اقتصادی و فناوری منطقه کمک کند.

وی بیان کرد: بزرگترین ظرفیت این استان پهناور، نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌های مختلفی به مثل مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا، شیلات و غیره هست که با استفاده از آنها می‌توانیم به خودکفایی رسیده و به بازار همه کشورها دسترسی داشته و از ثروت خدادادی بهره لازم را ببریم اما در این بخش، مشارکت مردم بسیار مهم است.

به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان با توجه به میزان معادن و عیار طلایی که دارد، ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد این یک واقعیت است که با کارهای پژوهشی و مطالعات دقیق میسر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اگر اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند، آنگاه شاهد توفیق خواهیم بود، ما باید در حوزه اقتصادی از توان مردمی اقتصاد استفاده کنیم و اقتصاد را بر پایه همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی پیش ببریم.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها در حوزه جاده‌ای و راه آهن استان فعال هستند و با اتمام این پروژه‌ها، شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل استان خواهیم بود.

کرمی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع افزایش سهمیه آرد در روستاها از سه به ۱۰ کیلو به ازای هر نفر خبر داد.

وی بیان کرد: در حوزه جایگاه‌های سوخت استان در حال ساماندهی و تلاش برای افزایش تعداد جایگاه‌ها هستیم به نحوی که جایگاه‌ها برای جذب مشتری اقدام به اجرای طرح‌هایی به مثل راه اندازی کارواش در محل فعالیت خود کنند. با این حال یکی از مشکلات این بخش قاچاق سوخت است.

وی گفت: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسئولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.