• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

۳۰ بسته سرمایه گذاری در مرز ریمدان دشتیاری آماده شد

  • کد خبر : 158952
  • 29 مرداد 1402 - 11:38
۳۰ بسته سرمایه گذاری در مرز ریمدان دشتیاری آماده شد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر منطقه ریمدان دشتیاری و مدیر خدمات پایانه ها و انبارهای منطقه آزاد چابهار گفت: فصل جدیدی در تجارت پایانه مرزی ریمدان با همسایه شرقی آغاز شده و هم اکنون ۳۰ بسته سرمایه گذاری با یک‌هزار میلیارد تومان در این مرز فراهم شده است.

 

سعید مقدم گفت: مرز بین المللی ریمدان در شهرستان مرزی دشتیاری از جمله مرزهای مهم و راهبردی کشور است که در تمامی ایام سال فعالیت های روز افزونی در بخش بار و مسافر دارد.

وی ادامه داد: مرز ریمدان بواسطه نزدیکی با سه بندر مهم چابهار در ایران و گوادر در ۷۰ کیلومتری و کراچی مرکز اقتصادی پاکستان در ۶۰۰ کیلومتری از اهمیت و جایگاه ویژه ترانزیتی و اقتصادی برخوردار است.

مدیر منطقه ریمدان دشتیاری تصریح کرد: به دنبال رشد اقتصادی ایجاد شده به منظور معرفی و ارائه ۳۰ بسته سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی به ویژه تجار کشور دوست و برادر پاکستان در منطقه ریمدان و توقف فعالیت های غیرقانونی، سرمایه گذاری در این منطقه، با استقبال کم نظیر سرمایه گذاران و تجار پاکستانی مواجه شده است.

وی گفت: دومین نمایشگاه عرضه بسته های سرمایه گذاری و توانمندی‌ها صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، فرصتی فراهم کرد تا تجار و سرمایه‌ داران داخلی و خارجی از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار جهت تجارت و صادرات و واردات به گوادر پاکستان از طریق مرز ریمدان استقبال چشمگیری کنند.

مقدم با اشاره به زیرساخت های آماده و در دست اقدام در حوزه ساخت انبار، احداث مجتمع های تجاری و برخی از درخواست های سرمایه‌گذاران در حوزه لجستیک و ساخت پایانه‌های مسافری، صادراتی و مجتمع های اقامتی مذاکراتی در حال انجام است.

وی بیان کرد: با الحاق منطقه مرزی ریمدان به منطقه آزاد، اتمام دیوارکشی و آماده‌سازی بخشی از زیرساخت‌ها (جاده، آب و برق، ساخت ساختمان و روشنایی) جهت رفع بخشی از نیازهای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند آماده شده و هم ‌اکنون سرمایه گذاران فعالی از کشور پاکستان در منطقه حضور دارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.