• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور:

ایران به عضویت دائم بریکس درآمد

  • کد خبر : 159057
  • 02 شهریور 1402 - 12:04
ایران به عضویت دائم بریکس درآمد
هاتف سیستان و بلوچستان- عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب میشود.

بریکس چیست؟

بریکس اتحادیه‌ای فراقاره‌ای است که کشورهایی که اقتصادی با شتاب پیشرفت بالایی دارند در آن عضو هستند. کشورهای موجود در این اتحادیه همکاری‌هایی در امور مختلف دارند که از جمله آن ها می‌توان به فعالیت‌های تجاری، توسعه صنعتی، سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی، تحقیق و توسعه و همچنین تبادلات فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.

این اتحادیه از منظر اقتصادی دیدگاهی متفاوت از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا دارد. در این ائتلاف باور بر این است که بهترین راه برای کسب منفعت روی آوردن به چندجانبه‌گرایی است. با این رویکرد شرایط برای اکثریت بهتر خواهد شد. گفتنی است نام بریکس (BRICS) از ابتدای نام کشورهای عضو این اتحادیه مشتق شده است. در ادامه لیست کشورهای عضو این اتحادیه را مشاهده خواهید کرد.

B (Brazil) – برزیل
R (Russia) – روسیه
I (India) – هند
C (China) – چین
S (South Africa) – آفریقای جنوبی

کشورهای عضو BRICS با داشتن بیش از ۳ میلیارد جمعیت (معادل حدودا ۴۰ درصد جمعیت جهان) ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی و سهم داشتن در ۱۷ درصد مبادلات جهانی رقابت تنگاتنگی با ۷ کشور صنعتی دنیا دارند. کشورهای اروپا و همچنین ایالات متحده آمریکا در این اتحادیه حضور ندارند.

از سوی دیگر این اتحادیه تمایل خود را برای پذیرفتن اعضای جدید که کشورهای در حال توسعه هستند نیز نشان داده است

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که BRICS نه‌تنها در امور مالی و تجاری بلکه در امور سیاسی و برقراری صلح در جهان نیز تلاش‌هایی کرده است و برنامه‌هایی دارد.

بانک توسعه و ذخیره ارزی یکی از دستاوردهای اتحادیه برای کمک به کشورهای فقیر و تلاش برای رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی ایجادشده براساس بحران‌های جهانی است.

این موفقیت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت سربلند ایران تبریک میگوییم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.